پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 8 خرداد 1397 ، 39 : 13

کد خبر : 16879

از 0 نفر 0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: قدردان هنرمندان و فرهنگوران در زمان حیات باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: قدردان هنرمندان و فرهنگوران  در زمان حیات باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فرهنگوران، هنرمندان و اندیشه‌ورزان عرصه فرهنگ و هنر را باید در زمان...

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از توزیع ۶۰۰ میلیون ریال بن با تخفیف ۷۰ درصدی در نمایشگاه قرآنی به‌منظور خرید کتاب و محصولات مرتبط فرهنگی با عترت و قرآن عروه‌الوثقی خبر داد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی با بیان اینکه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، با عنوان «عروةالوثقی» با ۶۳ غرفه کار خود را آغاز کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام این خبر که چهارشنبه نهم خردادماه جاری ساعت ۱۸ با حضور استاندار فارس از خادمان و فعالان قرآن و عترت تجلیل می‌شود، افزود: از این میزان بن خرید؛ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای افراد زیر لیسانس؛ ۱۵۰ هزار تومان برای کارشناسی به بالا و همچنین به مؤسسات قرآن و عترت نیز ۵۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.
سهرابی با اشاره به اینکه نمایشگاه دارای ۶۳ غرفه است، گفت: ۱۲ مؤسسه قرآنی و همچنین انتشارات مختلفی از استان فارس و شهر مقدس قم در این نمایشگاه حضور دارند. وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه تا ۱۰ خردادماه جاری پابرجاست، گفت: در این نمایشگاه تلاش کردیم تا علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای قرآنی مؤسسات و نهادهای قرآنی یکسری ابتکارات جدیدی را که شاید در نمایشگاه‌های استان‌های دیگر چنین کارهایی انجام نمی‌شود را انجام دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مصداق این مسئله را برپایی روزانه مشاعره قرآنی با حضور نونهالان توسط مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس اعلام کرد و با دعوت از همه اقشار مختلف مردم جهت حضور و بازدید و استفاده از آخرین دستاوردها و محصولات قرآن و عترت ارائه‌ شده در این نمایشگاه افزود: ازآنجاکه شیراز شهر علم و ادب و فرهنگ و هنر است لذا باید در مباحث ادبی حتی در عرصه‌های قرآن و عترت نیز بدرخشد.

تحلیل خبر

ازجمله عوارض «مرده‌ستایی» و جنبه افراطی آن، «مرده‌پرستی» از یک‌طرف و از سوی دیگر بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به نخبگان زنده و اشخاص برجسته‌ای که در زمینه‌های هنری، ادبی، فرهنگی، سیاسی و... دارای چهره و شهرت و ویژگی‌های گوناگون هستند، موجب شده است که به‌واسطه بازخوردهای مختلف اجتماعی، در اذهان عمومی به‌ویژه قشری از جوانان، «دوغ و دوشاب» یکسان جلوه کند و برجستگی‌ها شامل حال حتی کسانی شود که درنهایت بی‌هنری، در رونمایی از ضدیت‌ها و ابراز نارضایتی‌ها، در ردیف هنرمندان واقعی و افراد شاخص و نخبه قرار گیرند.
این وضعیت باعث شده است که ابتذال، قبح خود را به‌مرور از دست بدهد و به‌اصطلاح متداول، ضد ارزش جای ارزش بنشیند.
هراس برخی از رونمایی چهره‌های متفاوت و به‌اصطلاح «غیرهمراه» و در پیش گرفتن سیاست
«سکوت و سرکوب»، بخش‌هایی از جامعه را به عکس‌العمل‌هایی وامی‌دارد که گاهی فقط جنبه لجبازی دارد و به‌طورمعمول منتج به مدفون شدن روشنی و غلبه تاریکی در زمینه‌های مختلف می‌شود و آینده مبهمی را برای کم‌تجربه‌ترها می‌سازد.
تجلیل از افراد شاخص در یک زمینه خاص، به معنای تقدیر از عملکردهای گوناگون آنان در تمام ابعاد به‌حساب نمی‌آید که البته این مهم در سطح جامعه به‌خوبی قابل‌گسترش و توسعه خواهد بود.
بی‌تردید حساسیت و اعتنای نخبگان جامعه به این واقعیت انکارناپذیر، بدیهی‌ترین وظیفه‌ای است که تعهد و عمل به آن، تضمین‌کننده سرنوشت هنری، ادبی، فرهنگی و... کشور است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها