پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 4 تیر 1397 ، 13 : 13

کد خبر : 16964

از 0 نفر 0

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس: فلسفه تبلیغات اسلامی توسعه گفتمان دینی و آزاداندیشی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس: فلسفه تبلیغات اسلامی توسعه گفتمان دینی و آزاداندیشی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی توسعه گفتمان دینی و آزاداندیشی است که در این راستا تبلیغات اسلامی فارس آماده همکاری با دانشگاه و حوزه‌های علمیه است...

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی توسعه گفتمان دینی و آزاداندیشی است که در این راستا تبلیغات اسلامی فارس آماده همکاری با دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در مراسم سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: منطقه جنوب کشور مدیون مرحوم آیت‌الله‌العظمی ملک حسینی است که افتخار جهان تشیع بود.
وی ادامه داد: باور دارم که کار فرهنگی زمانی قابل گزارش است که نمود اجتماعی در جامعه داشته باشد و گاهی هم چون نمود ندارد به نظر می‌رسد که کاری نشده است. مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: تبلیغات اسلامی باانگیزه‌های دینی و معنوی کار می‌کند و با ۳۱ اداره بزرگ‌ترین اداره تبلیغات اسلامی در کشور است و ۷۸۰۰ هیئت مذهبی، ۸ هزار کانون مداحان نیز در فارس فعال است. مهرابی افزود: گاهی نگاه مسئولین به این سازمان معنادار نیست درحالی‌که فلسفه کار سازمان در حوزه‌های فرهنگ دینی، گفتمان و آزاداندیشی است.وی تأکید کرد: در حوزه هنری فارس نیز کارهای بزرگ بنیادی و محتوایی انجام می‌شود.

تحلیل خبر

وضعیت فرهنگی، اجتماعی و... امروز ما نشانگر خروجی و نحوه‌ی عملکرد سازمان‌ها و ارگان‌های متولی این امور است که حکایت از، هم سستی و هم ارتکاب اشتباهات بسیار آن‌ها دارد. مسئولان ذی‌ربط، این واقعیت آشکار را نه‌تنها نباید با لجاجت انکار کنند؛ بلکه باید نقدها را در این زمینه با دل و جان پذیرا شوند و درصدد جبران مافات باشند. هرچند که بعضی از آسیب‌های پدیدآمده جبران‌ناپذیر بوده و مصداق ضرب‌المثل
«آب رفته باز نیاید به جوی» را دارد و هزینه‌های هنگفتی را برای کشور داشته است و دارد.
از سوی دیگر نیازمند آسیب‌شناسی جدی و علمی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و... هستیم که البته دانشگاه‌های ما در این زمینه رسالت بزرگی را بر عهده دارند و باید هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوند و راهگشایی کنند.
البته بخشی از این آسیب‌ها مولد وجود متولی‌های متعدد حاکمیتی و موازی‌کاری‌هایی است که در چارچوب وظایف سازمانی و کلیشه‌ای اقدام می‌کنند و از دیدگاه کارمندی و رفع تکلیف به مسائل می‌نگرند. درحالی‌که شکل‌گیری فرهنگ و ایجاد باورها جز در متن و بطن جامعه قالب نمی‌گیرد و در مختصات مجموعه‌های اداری نمی‌گنجد.
اما آنچه بیش از همه موریانه‌وار مغز و قلب فرهنگ را می‌خورد و بی‌هویتی و پوچی و پوکی را حاصل می‌دهد، احساس تحمیل و نقش اجباری شدن پذیرش‌هاست که می‌توان از آن به‌عنوان دشمن درجه‌یک تعالی روحی و فکری یاد کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها