پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 6 تیر 1397 ، 27 : 14

کد خبر : 16974

از 0 نفر 0

معاون سیاسی فرمانداری شیراز: ایجاد خانه احزاب یک ضرورت است

معاون سیاسی فرمانداری شیراز: ایجاد خانه احزاب یک ضرورت است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز، ایجاد خانه احزاب را یک ضرورت برای بسترسازی هم‌اندیشی و فهم مشترک بین گروه‌ها و احزاب و تشکل‌ها دانست...

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز، ایجاد خانه احزاب را یک ضرورت برای بسترسازی هم‌اندیشی و فهم مشترک بین گروه‌ها و احزاب و تشکل‌ها دانست.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، علی سعیدی تیر در اولین جلسه کمیسیون احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان شیراز، گفت: برای تشکیل کمیسیون احزاب فعال و پویا مصمم هستیم؛ وجود تشکیلاتی تحت عنوان خانه احزاب به لحاظ هم‌اندیشی و رسیدن به موارد مشترک بیشتر لازم ضروری
است.
سعیدی گفت: تشکل‌های سیاسی مبنای عمل دولت و مسئولان استان است بنابراین تشکیل خانه احزاب در شهرستان شیراز نیز یک ضرورت محسوب می‌شود تا شاهد افزایش تعامل و همگرایی جریان‌های مختلف سیاسی با رویکرد حفظ منافع ملی باشیم.
معاون سیاسی فرمانداری شیراز اعتقاد دارد که فقدان خانه احزاب و پراکنده‌کاری‌ها موجب کاهش کارآمدی کمیسیون احزاب شده است.
سعیدی تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و مقتضیات زمانی نیاز داریم جریان‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل در کنار یکدیگر قرارگرفته و با حمایت و پشتیبانی از هم و بدون اعمال‌نظر شخصی یا تخطئه افکار و عقاید یکدیگر و به‌دوراز جهت‌گیری یا اعمال اندیشه‌ای خاص حرکت کنند.
وی گفت: به لحاظ پویایی و فعالیت بیشتر احزاب توصیه می‌شود هر دو طیف اصلاح‌طلب، اصولگرا و جریان‌های مستقل، جلساتی برای بررسی مسائل روز جامعه تشکیل داده و از نظرات افراد نخبه و فعالان عرصه‌های مختلف بهره‌مند
شوند.
سعیدی با اشاره به وجود 26 حزب دارای مجوز فعالیت در شهرستان شیراز، گفت: دیگر تشکل‌های سیاسی نیز باید برای تکمیل پرونده حزبی، روال اداری و قانونی را طی کرده و هرچه سریع‌تر مجوز بگیرند.
او تصریح کرد: احزاب دارای مجوز قانونی باید برای برگزاری هر برنامه، فرمانداری شهرستان شیراز را در جریان قرار دهند و در برگزاری بدون حاشیه برنامه‌های مدنظر تلاش داشته باشند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز از مسئولان احزاب فعال با هر گرایش سیاسی درخواست کرد که با نگاهی مثبت در کمیسیون احزاب و تشکل‌های سیاسی شرکت کنند.
در این جلسه اعضا و نمایندگانی از حزب کارگزاران سازندگی، کانون تربیت اسلامی، شورای زنان مسلمان نواندیش، حزب موتلفه اسلامی، حزب عدالت آزادی، حزب اعتماد ملی، جامعه اسلامی مهندسین و حزب پیروان حضرت زینب (س) مطالبی را بیان کردند.

تحلیل خبر

لزوم وجود احزاب فعال و پویا در هر کشور، ازجمله بدیهیات است. اما شوربختانه کارهای هیئتی و گروهی با گستره‌ای محدود و گاهی نیز محصور، تحت عنوان حزب، آن را از فلسفه وجودی خود جدا و به دسته‌های به‌اصطلاح
«حیدری و نعمتی» مبدل می‌کند. این وضعیت جامعه را دو و یا چندقطبی کرده و لایه‌های وسط به پایین را به حرکت‌های ایذایی و متحجرانه علیه یکدیگر وادار می‌کند که نتیجه آن هدررفت وقت و انرژی یکدیگر و ایجاد درگیری‌های نامعقولانه و مخرب در سطوح مختلف اجتماع می‌شود.
تشکیل حزب بدون ارائه نقطه‌نظرات و برنامه‌های تنظیم و تدوین‌شده در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... مفهومی نمی‌یابد چراکه احزاب پیروز در انتخابات مختلف، الزاماً باید افراد متخصص و متبحر را برای اداره اموری که به‌دست می‌گیرند همواره دراختیار و آماده به کار داشته باشند.
رقابت‌های حزبی تنها با فعالیت‌های تبلیغاتی برگرفته از شعار و وارد گود رقابت شدن با دیدگاه‌های به اصطلاح «هرچه پیش آید، خوش آید»، سرانجامی جز شکست و از دست دادن آبرو و اعتبار نخواهد داشت و این‌گونه احزاب به‌طورمعمول «یک‌بارمصرف» بوده و با ورود به عرصه قدرت و گذران دوران آن، برای همیشه به بایگانی تاریخ می‌پیوندند.
البته در این زمینه نباید نقش اساسی آموزش‌های حزبی را ازنظر دور داشت، چراکه جای خالی آن در کشور ما به‌طور کامل مشهود است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها