چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 9 تیر 1397 ، 41 : 12

کد خبر : 16984

از 0 نفر 0

معاون سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛ اتمام عملیات ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تا پایان سال

معاون سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛ اتمام عملیات ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های  تأمین اجتماعی تا پایان سال

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از اتمام عملیات ارتقای هتلینگ بیمارستانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: برای ارتقای هتلینگ ۶۹ بیمارستان تأمین اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است...

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از اتمام عملیات ارتقای هتلینگ بیمارستانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: برای ارتقای هتلینگ ۶۹ بیمارستان تأمین اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مهدی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، توضیحاتی پیرامون ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ارائه و اظهار کرد: ارتقای هتلینگ بیمارستانی یک پروژه سه‌ساله است که اکنون در سال سوم اجرای آن قرار داریم.
وی افزود: در همین راستا ارتقای هتلینگ ۶۹ بیمارستان تأمین اجتماعی را شروع کردیم. در حال حاضر عملیات بازسازی برخی از آنها به اتمام رسیده است و  بیمارستان‌های باقی‌مانده همگی تا پایان سال به اتمام می‌رسد. معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی بابیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای هتلینگ بیمارستانی در نظر گرفتیم گفت: مرحله بعدی عملیات ارتقای بیمارستان‌ها، نگهداشت است که اهمیت بیشتری دارد. کتابی تدوین کردیم و نگهداشت تجهیزات بیمارستان نیز ضابطه‌مند شده است و تأکیدات خوبی روی آموزش کارکنان دارد.
درخشان بابیان اینکه ارتقای هتلینگ تحول در خدمت‌رسانی به بیماران را در پی داشته است، گفت: این پروژه بر اساس استانداردهای مطلوب و مطابق با معیارهای علمی در حال
اجراست.

تحلیل خبر

اولین مرکز ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در شهر شیراز با همکاری شهرداری شیراز افتتاح شد.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: نماینده  مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح اولین مرکز ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در شهر شیراز بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از عوامل اثرگذار در گسترش مواد مخدر است گفت:  باوجودی که درگذشته مواد مخدر بود، اما اعتیاد به میزان کنونی نبود، زیرا مافیای مواد مخدر آن‌قدر قدرت دارد که اگر توان امنیتی داشته باشیم قادر به مبارزه با آن خواهیم بود.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: چنانچه بیکاری از بین برود درصد بالایی از میزان طلاق، بی‌سرپرستی، بد سرپرستی و سهل‌الوصول بودن عرضه مواد مخدر کاهش خواهد یافت.
رضایی، عامل گسترش استفاده از مواد مخدر را سودآوری آن دانست و افزود: انسانی که به دلیل بیکاری روی به خریدوفروش مواد می‌آورد از کودکی بی‌گناه و بد سرپرست تبدیل به یک جانی می‌شود که تا پای اعدام می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کارهایمان در این ۴۰ سال راه‌ها را اشتباه رفته‌ایم، افزود: نتیجه آن همین چالش‌های اجتماعی است که در برابر آن‌ها ناتوانیم.
در ادامه نیز محمدرضا محمدحسن پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه  خود می‌داند که آسیب‌های اجتماعی و زشتی‌ها را به حداقل برساند، گفت: ازاین‌رو مجتمع سادا امروز با همین هدف راه‌اندازی شد.
وی با تأکید بر اینکه عوامل ایجاد اعتیاد عدم آموزش مناسب، عدم توجه خانواده‌ها به این امر، فقر و بیکاری است، اظهار داشت: علت به وجود آمدن اعتیاد را کسی دقیق نمی‌داند، در بررسی‌های کشورهای توسعه‌یافته هم به‌جایی نرسیده‌اند.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در بحث درمان هم باید گام‌های مؤثری برداشته شود، اضافه کرد: در بحث صیانت هم همچون این مرکزها باید راه‌اندازی شود.
با رنگین‌کمانی از مواد مخدر از سنتی به صنعتی روبه‌رو هستیم
در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس  با اشاره به اینکه مواد مخدر اولین تهدید اجتماعی در جهان محسوب می‌شود، گفت: زیربنای تمام جرائم در کشور اعتیاد است.
ابراهیمی ادامه داد: فروش مواد مخدر معادل ارزش فروش نفت و درآمد گردشگری است.
وی به مرکز ماده 16 اشاره کرد و افزود: این مرکز  هم‌اکنون 500 نفر ظرفیت دارد، اما تنها 250 معتاد در آن نگهداری می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس  گفت: با رنگین‌کمانی از تغییر نوع مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی روبه‌رو هستیم.
پیش‌بینی 4 مرکز ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در شیراز
علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری برای شهر شیراز 4 مرکز ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در شهر شیراز  در نظر گرفته است که  در حال حاضر یکی از این مراکز افتتاح می‌شود. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بابیان اینکه ما طی 40 سال گذشته در حوزه آموزش خوب کارکردیم، افزود: ما باید از اساتیدی که در حوزه تغییر نگرش مهارت دارند استفاده کنیم.
ناصری ادامه داد: باید زمینه‌های سلامت زیستی را در جامعه ایجاد کنیم.
وی افزود: تمام دستگاه‌ها باید برای رفع آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها