پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 16 تیر 1397 ، 53 : 12

کد خبر : 17009

از 0 نفر 0

کاهش میانگین وزن مأموران پلیس

کاهش میانگین وزن مأموران  پلیس

معاون تربیت و آموزش ناجا از کاهش میانگین وزنی مأموران و کارکنان ناجا خبر داد...

معاون تربیت و آموزش ناجا از کاهش میانگین وزنی مأموران و کارکنان ناجا خبر داد.
سردار امیرحسین یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت بر سلامت جسمانی و تناسب‌اندام مأموران و کارکنان ناجا اظهار کرد: نظارت ما بر وزن و شرایط جسمی مأمورانمان یک موضوع دائمی است و این‌طور نیست که یک‌بار کاری انجام شده و ما دیگر آن را رها کنیم، بلکه افراد به‌طور دائمی تحت نظر هستند.
وی بابیان اینکه افراد همواره در معرض افزایش یا  کاهش وزن قرار دارند، گفت: ممکن است به دلیل استرس ناشی از کار، فشار کار و... برخی از افراد وزنشان افزایش یا کاهش یابد که ما بر این موارد نظارت داریم. معاون تربیت و آموزش ناجا همچنین از اعمال سختگیری‌های بیشتر در این زمینه خبر داد و گفت: ما اخیراً سختگیری‌هایمان نیز در این مورد بیشتر شده و اتفاقاً در مواردی مانند ارتقاء درجه و... نیز وزن عامل مؤثری است و تمام مؤلفه‌ها باید رعایت شود.
یاوری درباره اینکه آیا با اقدامات انجام شده، میانگین وزنی مأموران و کارکنان ناجا کاهش‌یافته یا خیر؟ نیز به ایسنا گفت: میانگین وزنی نیروهای ناجا اعم از مأموران و کارکنان و... نسبت به سال‌های قبل کاهش‌یافته است.

تحلیل خبر

تأثیرگذاری وضعیت ظاهری و تیپ و آراستگی مأموران پلیس اگر از انواع مهارت‌های لازم آنان بیشتر نباشد، بی‌تردید کمتر نیست.
اثر روانی چاقی و بی‌چابکی پلیس آنچنان احساس امنیت را از مشاهده‌گر او می‌گیرد که گویی هرلحظه می‌تواند واقعه و حادثه ناخوشایندی در کمین مردم باشد و امنیت جان و مال و... آنان را به مخاطره
اندازد.
به‌طورمعمول افرادی را برای حرفه بسیار مؤثر پلیس انتخاب می‌کنند که ظاهر آنان وجود نظم و آراستگی، اقتدار و امنیت، مهربانی و خدمتگزاری را به آحاد جامعه القا کند و بازتاب دهد. حال چنانچه غیر این باشد، روزبه‌روز اعتماد مردم نسبت به پلیس سلب می‌شود و در نگاه آنان به‌صورت افرادی بدون
بو و خاصیت نمایان می‌شوند.
استفاده از سربازان وظیفه‌ای که بدون میل و رغبت این لباس را برای گذران دو سال خدمت اجباری پوشیده‌اند، به‌ویژه در بخش راهنمایی و رانندگی، بازتاب‌های بسیار مخربی دارد که می‌توان به‌روشنی در نحوه برخورد مردم با آنان به این واقعیت تلخ پی برد.
البته نباید تأثیرات بسیار مهم چگونگی تعامل و برخورد مأموران پلیس را با مردم ازنظر دور داشت و آن را نادیده گرفت، چراکه جامعه رفتار حاکمیت را در عملکرد پلیس می‌بیند و نسبت به‌نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... کشور قضاوت می‌کند و به همان نحوه، عمل می‌کند و عکس‌العمل نشان می‌دهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها