پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 18 تیر 1397 ، 41 : 13

کد خبر : 17014

از 0 نفر 0

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس: افزایش تقاضا و کاهش تولید برق، شرایط را سخت‌تر کرده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس: افزایش تقاضا و کاهش تولید برق، شرایط را سخت‌تر کرده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: امسال وضعیت عبور از تابستان سخت‌تر از سال گذشته...

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: امسال وضعیت عبور از تابستان سخت‌تر از سال گذشته است زیرا امسال تقاضا برای مصرف برق افزایش و تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کاهش داشته است.
عبدالعزیز کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در سطح کشور 9500 مگاوات انرژی از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی تولید شده است درحالی‌که امسال این رقم حداکثر به 4500 مگاوات خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس بابیان اینکه از سال گذشته برنامه‌ریزی برای تابستان امسال انجام‌شده بود گفت: تداوم خشک‌سالی‌ها باعث کاهش تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی شده طوری که در این نیروگاه‌ها با 5 هزار مگاوات کاهش تولید برق مواجه هستیم.
کریمی بابیان اینکه شرایط امسال به دلیل کاهش میزان تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی با مشکلاتی مواجه باشیم گفت: حدود 16 الی 17 درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های برق‌آبی تأمین می‌شود، به دلیل کمبود شدید بارش‌ها و افت سطح آب پشت سدها، شاهد کاهش تولید هستیم.
کریمی گفت: چالش جدی امروز خصوصاً در جامعه ایرانی و در صنعت برق، نبود تعادل بین تولید و مصرف برق است. در بخش‌های مختلف تولید، فوق توزیع، انتقال و توزیع، تلاش شد تا برای پاسخگویی به نیازهای مردم در تابستان امسال، آمادگی کامل ایجاد شود؛ بنابراین اقداماتی برای افزایش ظرفیت تولید، تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی در استان فارس انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه امسال یک واحد نیروگاهی در فارس به ظرفیت 160 مگاوات ایجادشده گفت: با این افزایش تولید ظرفیت نیروگاه جهرم به 4910 مگاوات رسیده است.
در بخش انتقال و فوق توزیع هم علی‌رغم محدودیت‌های مالی، اقدامات اولویت‌دار موردنیاز اجرایی شده است.
او گفت: بهینه‌سازی و اصلاح شبکه‌های موجود، به شکل کامل انجام‌شده و اگر بخواهیم قضاوتی کلی داشته باشیم، آنچه در توان و مسئولیت مدیران برق بوده محقق شده است.
موضوع تعادل بین تولید و مصرف، اصل مهم در برق است، سال‌های قبل هم این دغدغه وجود داشته که اگر مصرف‌کننده رعایت نکرد و تعادل بر هم خورد، برای حفظ شبکه نیازمند اعمال مدیریت باشیم.

تحلیل خبر

این سؤال پاسخ داده نشده همواره در ذهن مردم کشورمان ماندگار شده که چرا باوجود تابش‌های خورشیدی به‌اندازه کافی و وزش باد مناسب در بیشتر مناطق، همچنین وجود متخصص و کارشناس بسیار درزمینه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و تولید برق پاک در مقیاس‌های گوناگون، هنوز وابستگی شدیدی به نیروگاه‌های برق‌آبی داریم و از کمبود برق رنج می‌بریم؟! درست مانند بی‌توجهی به راه‌اندازی ساده و آسان تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب شهری درعین‌حال کاهش شدید میزان آب و خطر خشک شدن درختان شهر، از سوی شهرداری‌ها که تعجب‌آور است و جای تأمل دارد! شگفت‌انگیزتر اینکه همیشه این‌گونه مباحث در زمان‌هایی عنوان و مطرح می‌شود که مردم درگیر کم‌آبی و کم برقی می‌شوند و زندگی روزمره خود را با سختی و نگرانی سپری می‌کنند؛ اما با گذشت فصل گرما به یکباره همه مشکلات فراموش می‌شود و دیگر از چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی سخنی به میان نمی‌آید!
البته آنچه که می‌تواند علت‌العلل این‌گونه بی‌خیالی‌های مسئولان و نبود حساسیت لازم در آنان باشد، بی‌ثباتی مدیریت‌ها و امیدوار نبودن مدیران به مانایی خود در زمان لازم برای برنامه‌ریزی‌های مربوطه بوده اما قرار گرفتن برخی در جایگاه‌هایی که شایستگی و تخصص و تبحر آن را ندارند نیز موجب بروز مشکلات بسیار در زندگی مردم شده است.
امروز مردم به این باور رسیده‌اند که انتصاب‌های صرفاً سیاسی و بازی‌های جناحی و باندی مشکلات و معضلات بی‌شماری را برای کشور ایجاد کرده و موجب نارضایتی‌ها و اعتراض‌های آحاد جامعه شده است و امیدوارند سرانجام روزی فرارسد که جایگاه‌های مدیریتی متناسب با توان و تخصص و شایستگی‌های لازم باشد و فقط وابستگی‌ها ملاک انتصاب قرار نگیرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها