پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 19 تیر 1397 ، 45 : 12

کد خبر : 17019

از 0 نفر 0

سازمان محیط‌زیست از نماینده‌های مجلس انتقاد کرد؛ عملکرد دوگانه برخی نمایندگان مجلس، مانع حل بحران آب

سازمان محیط‌زیست از نماینده‌های مجلس انتقاد کرد؛ عملکرد دوگانه برخی نمایندگان مجلس، مانع حل بحران آب

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست از رفتار دوگانه برخی نمایندگان مجلس در «بحران آب» انتقاد کرد و...

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست از رفتار دوگانه برخی نمایندگان مجلس در «بحران آب» انتقاد کرد و گفت: برخی نمایندگان در مجلس از حل مشکل آب حرف می‌زنند اما وقتی به شهر محل انتخاب خود می‌روند، نامه‌هایی برای ما ارسال می‌کنند که سد باید ساخته شود یا آب باید رها شود.
مسعود تجریشی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن انتقاد شدید از رفتار برخی نمایندگان مجلس در موضوع کم‌آبی تصریح کرد: یک‌سوم اداره کشور بر عهده نمایندگان مجلس است؛ اما متأسفانه در رأی و تصمیم یکپارچگی ندارند. برای مثال تعداد قابل‌توجه ای از نمایندگان در مجلس حرف از کم‌آبی و ضرورت حل بحران آب می‌زنند اما وقتی به شهر خود می‌روند برای ما نامه می‌فرستند که باید سد ساخته یا باید آب رها شود.
وی تأکید کرد: متأسفانه در مجلس شورای اسلامی هنوز هیچ تغییر نگرشی نسبت به مشکل آب ایجاد نشده است که مواد برنامه پنج‌ساله ششم توسعه این ادعا را ثابت می‌کند چون بر اساس این برنامه باید ۱۱ میلیارد مترمکعب آب بیشتر از موجود کشور مصرف شود تا در گندم خودکفا شویم. واضح است که این نوع برنامه‌ریزی با وضعیت موجود کشور تناقض دارد.

تحلیل خبر

شوربختانه از نگاه برخی که مسئولیت‌های حساسی را بر عهده دارند، «بحران» فقط در از دست دادن موقعیت و جایگاه حاکمیتی خود مفهوم می‌یابد و هیچ‌گونه توجه و حساسیتی نسبت به بحران‌هایی مانند «بحران آب» ندارند و تصور می‌کنند با گره خوردن مسائل و مشکلات کشور می‌توانند به روند و روش خود همچنان ادامه دهند و غافل از آن هستند که هرگونه خطری که کشور را تهدید کند، پیش از همه، موقعیت آنان نیز مورد تهدید قرار خواهد گرفت و در آتش بی‌اعتنایی‌ها و بی‌خیالی‌های خود خواهند سوخت.
به‌دست آوردن چند رأی بیشتر با فریب افرادی که دامنه نگاه آنان از محدوده جغرافیایی و کاری خود فراتر نمی‌رود و تلاش برای حفظ و حراست از لشکر معدود و محدود فراهم آورده و بهره‌کشی خائنانه از آن، جز گستردگی اعتراضات عمومی و نارضایتی‌های همگانی را در پی نداشته و ندارد.
حفظ موقعیت‌هایی که به‌حق و ناحق در اختیار برخی قرارگرفته، به قیمت ایجاد ناآرامی و نارضایتی‌های فراگیر، معنایی جز خیانت ندارد و نشانگر عدم شایستگی و صلاحیت افرادی است که در عمل ثابت کرده‌اند باوری جز «هدف وسیله را توجیه می‌کند» ندارند و خواستار این هستند که قدرت را با هر هزینه‌ای که باشد در اختیار گیرند.
کشاندن مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... به ‌دروغ و دغل سیاسی‌کاری‌ها و سیاست‌بازی‌هایی که از رنگ‌وبوی خدایی تهی است، جز اعتراض و ناآرامی خروجی دیگری ندارد و جز خدمت به بیگانه و از پشت خنجر زدن به مردم معنا و مفهوم دیگری پیدا نمی‌کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها