پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 26 تیر 1397 ، 58 : 12

کد خبر : 17052

از 0 نفر 0

استفاده از محیط‌بانان در مراسم استقبال از مقامات کشوری و لشکری ممنوع اعلام شد

استفاده از محیط‌بانان در مراسم استقبال از مقامات کشوری  و لشکری ممنوع اعلام شد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با صدور در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها، استفاده از...

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با صدور در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها، استفاده از محیط‌بانان در مراسم استقبال از مسئولان و برگزاری سایر تشریفات غیرضروری و هزینه‌ساز در کلیه واحدهای سازمان حفاظت محیط‌زیست را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در بخشنامه عیسی کلانتری آمده است: از آنجایی که محیط‌بانان زحمتکش هر یک حجم بسیار وسیع و گسترده وظیفه پاسبانی از طبیعت این سرزمین را در راستای تحقق رسالت این سازمان و به‌صورت پراکنده در اقصی نقاط کشور بر عهده دارند، مصلحت نیست که برای حضور مقامات کشوری و لشکری و حتی این‌جانب به استان، در یک محل تجمع کنند و از مسئولان مراسم استقبال به‌جای آورند.
بدیهی است از تاریخ صدور این بخشنامه، اجرای این‌گونه مراسم همچنین سایر تشریفات غیرضروری و هزینه‌ساز در کلیه واحدهای سازمان ممنوع است و در صورت مشاهده، مسئولیت آن متوجه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مربوطه خواهد بود.

تحلیل خبر

وقت و هزینه بسیاری در ادارات و سازمان‌ها و نهادهای حکومتی صرف مراسم و تشریفاتی می‌شود که به‌طورمعمول هیچ‌گونه بازدهی و فایده‌ای را در برندارد؛ اما شوربختانه به دلیل خوشایند برخی از مدیران از سوی کارکنانی که بی‌تردید ازاین‌گونه رفتارها و اعمال خود انتظار بهره‌برداری‌های نادرست را دارند، صورت می‌گیرد.
وجود روحیه تملق‌گویی و نبود تفکر «نقد و نظر»، در شماری از دستگاه‌های حکومتی، موجب فراهم شدن زمینه‌های فساد شده و راه رانت‌خواری و ویژه‌طلبی را رواج داده است.
برخی از کارکنان به‌قول خودشان از همان ابتدای ورود مدیر ارشد به سازمان و نهاد مربوطه، آن‌چنان وی را نمک‌گیر می‌کنند که در صورت وجود کوچک‌ترین ضعف شخصیتی در او، راه شفافیت و اعمال ضوابط مقرر آن سازمان و نهاد، بسته می‌شود و شبکه‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ غیررسمی در دل مجموعه شکل می‌گیرد و قدرت می‌یابد.
از زمان‌های بسیار دور، همواره در سطح جامعه ضرب‌المثل‌ها و جملات نغز و مغزداری رواج یافته که دراثر تجربیات و گذشت زمان بسیار، زبانزد خاص و عام شده است. یکی از این جملات طلایی و کلیدی همان «کارهای بزرگ را به‌دست آدمک‌های کوچک نسپارید» است. چراکه افراد حقیر و ناتوان در صورت یافتن پست و مقام، ظرفیت‌های لازم را ندارند و سرانجام تسلیم خواسته‌های سرکوب‌شده درونی و دچار خودباختگی می‌شوند و دست به تخلفات بی‌شمار می‌زنند؛ مانند تشنگانی که عطش بسیار دارند و به‌محض رسیدن به چشمه و رودخانه، دست‌وپای خود را گم می‌کنند و آن‌قدر آب می‌نوشند تا خفه شوند. این پدیده را مردم خوب ما طی دوران‌های مختلف در رفتار و اعمال برخی در سطوح گوناگون تجربه
کرده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها