شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 29 تیر 1397 ، 04 : 14

کد خبر : 17062

از 0 نفر 0

دادستان عمومی و انقلاب شیراز خبرداد: دستگیری مربی ورزش متجاوز در شیراز

دادستان عمومی و انقلاب شیراز خبرداد: دستگیری مربی ورزش متجاوز در شیراز

در پی انتشار خبری مبنی بر آزار و اذیت و تجاوز یک مربی ورزشی به یکی از نوآموزان در شیراز، دادستان عمومی...

در پی انتشار خبری مبنی بر آزار و اذیت و تجاوز یک مربی ورزشی به یکی از نوآموزان در شیراز، دادستان عمومی و انقلاب شیراز از دستگیری متهم در سریع‌ترین زمان پس از وقوع حادثه خبر
داد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، فرد متهم که ۴۰ ساله و فاقد سابقه کیفری است، پس از اقدام مجرمانه خود بلافاصله دستگیر و هم‌اکنون با قرار بازداشت در زندان به‌سر می‌برد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان این‌که برای متهم قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شده است، گفت: پرونده هم اکنون در محاکم کیفری یک استان فارس مطرح و در حال رسیدگی است.
علی صالحی افزود: در خصوص فرد متهم قرار نظارت قضایی و منع کامل وی از فعالیت ورزشی و مربی‌گری صادر و مجوز فعالیت وی لغو خواهد شد.
وی تأکید کرد: در این پرونده تنها یک نفر شاکی است و تاکنون شاکی دیگری از متهم طرح شکایت نکرده است.

تحلیل خبر

جرائمی که زشتی ارتکاب آن در نگاه جامعه هم به مجرمان و هم به افراد و خانواده کسانی‌که مورد تعدی و تجاوز قرارگرفته‌اند، برمی‌گردد؛ موجب پرده‌پوشی‌ها و سرپوش‌گذاری‌های بسیاری شده که همین وضعیت به افزایش این‌گونه جرائم و سوءاستفاده مجرمان آن‌ها دامن زده
است.
فرد و یا خانواده‌ای که ترس ازدست دادن آبرو و اعتبار خود را دارد، به‌جای پیگیری برای رساندن متجاوز و مجرم به سزای اعمال خود، تلاش می‌کند تا جرم حادث‌شده برملا نشود و سکوت اختیار می‌کند، ازاین‌روی میدان برای مجرمان و متجاوزان به نوامیس مردم باز می‌شود و این‌گونه جرائم رو به افزایش می‌گذارد.
به‌طورمثال، خانواده‌هایی که یک یا چند نفر از اعضای آن مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند، به‌دلیل دیدگاه‌هایی که در عرف جامعه وجود دارد، از مجازات متجاوز و یا متجاوزان می‌گذرند و چه بسیار افرادی نیز هستند که به‌خاطر حفظ به‌اصطلاح شئونات و آبروی خانوادگی خود، تسلیم باج‌خواهان می‌شوند و از هتک حرمت و عربده‌کشی آنان هراس دارند.
این وضعیت زمینه را برای باج‌خواهی و باج‌دهی در سطح جامعه فراهم می‌کند و روزبه‌روز متجاوزان بی‌‌پرواتر و باج‌ده‌ها ساکت‌تر و تسلیم‌تر می‌شوند.
در این خبر تنها به یک مورد شکایت اشاره شده است. آیا این آقای مربی‌نما تاکنون همین یک مورد تجاوز را داشته و یا موارد دیگری نیز بوده که خانواده‌ها از ترس برباد رفتن آبروی خود در جامعه، از بازگویی و شکایت سر باز زده‌اند؟
شوربختانه پدیده باج‌خواهی و باج‌دهی حتی در میان زوج‌ها نیز مشاهده می‌شود. چراکه یکی از طرفین که از اخلاق و ایمان تهی است، با سوءاستفاده از موقعیت اجتماعی دیگری، اقدام به باج‌خواهی و امتیازطلبی می‌کند و در مقابل، دیگری سر تسلیم فرو‌می‌آورد و خواسته‌های نامشروع طرف مقابل خود را برآورده می‌کند.
این نگاه عرفی بیمار که هم برخلاف موازین شرعی و هم با حقوق انسانی در تضاد است، باید دستخوش تغییرات بنیادین شود و در این راستا وظیفه رسانه‌ها و دارندگان تریبون به‌خوبی ملموس و مشهود است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها