جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 30 تیر 1397 ، 49 : 12

کد خبر : 17067

از 0 نفر 0

هاشمی تأکید کرد؛ لزوم جلوگیری از تبدیل مشکلات اجتماعی به بحران‌های امنیتی

هاشمی تأکید کرد؛ لزوم جلوگیری از تبدیل مشکلات اجتماعی به بحران‌های امنیتی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم همدلی و اتحاد مردم و مسئولان در بحران‌های احتمالی پیش‌رو تأکید کرد...

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم همدلی و اتحاد مردم و مسئولان در بحران‌های احتمالی پیش‌رو تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در سومین اجلاس هیئت‌رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در ارومیه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از اول انقلاب تاکنون بحران‌های مختلفی را با شور و شعور انقلابی مردم پشت سر گذاشته است خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی به دلیل مشکلاتی نظیر رکود، بحران اشتغال، کاهش سطح رفاه عمومی و تحریم‌های آمریکایی اسرائیلی و احتمال کاهش درآمد ارزی، کشور در شرایط حادتری قرار دارد و باید با همفکری، همدلی و اتحاد همه آحاد جامعه و مسئولین از شرایط فعلی گذر کرد.
وی افزود: بروز مسائلی نظیر مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری و سوءاستفاده از قدرت و نیز بروز برخی آسیب‌های اجتماعی موجبات خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و خسران سرمایه اجتماعی کشور شده است که باید با مدیریت صحیح و آگاهانه نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه در شرایط کنونی کاهش درآمد پایدار شهرداری‌ها می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای شهرداری‌ها ایجاد کند بر لزوم پرهیز از برخورد منفعلانه با بحران‌های احتمالی پیش‌رو تأکید و تصریح کرد: باید با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی‌های علمی، عملی و جامع بحران‌ها و مشکلات را مدیریت کنند. وی بابیان اینکه اعتراضات مدنی و مشکلات اجتماعی امری مختص ایران نیست و در هر کشوری می‌تواند رخ دهد افزود: آنچه در این زمینه اهمیت دارد جلوگیری از تبدیل این‌گونه اعتراضات به بحران‌های امنیتی است.

تحلیل خبر

مشکلات اجتماعی زمانی به بحران تبدیل می‌شود که مسئولان و حاکمان نسبت به عواملی که موجب بروز مشکلات شده‌اند، عکس‌العمل به‌موقع و مناسبی از خود نشان ندهند و همچنان بر طبل بی‌توجهی و خط قرمز خواندن برخی از افرادی که در شکل‌گیری اعتراضات اجتماعی مسبب بوده‌اند، بکوبند.
تاریخ نشان داده است که مردم ما به‌هیچ‌عنوان از حقوق پایمال‌شده عمومی نگذشته‌اند و درعین‌حال تحمل مثال‌زدنی بسیاری از کاستی‌ها و کمبودها در ادوار مختلف، هرگز ظلم، تبعیض، فساد و سوءاستفاده از موقعیت‌ها را برنتافته‌اند.
اقدامات به‌هنگام، شفاف‌سازی و بی‌پرده سخن گفتن با مردم، مبارزه با پنهان‌کاری‌ها و... نه‌تنها می‌تواند از بروز بحران‌ها جلوگیری کند بلکه زمینه‌ساز فرصت‌های طلایی بسیاری نیز خواهد شد.
بی‌تردید افرادی که جایگاه‌هایی از حکومت را در اختیار دارند و کارنامه سیاه و یا مبهمی ندارند، از شفاف‌سازی و اقداماتی که مانع از رانت‌خواری و ویژه‌خواهی می‌شود، هیچ‌گونه ترسی ندارند و با مردم همواره به‌روشنی و بدون هرگونه پرده‌پوشی سخن می‌گویند و جامعه را در جریان اتفاقات قرار می‌دهند؛ و بالعکس آنان که تلاش می‌کنند بر هر واقعه‌ای سرپوش بگذارند و به بهانه‌های واهی از بیان حقیقت ممانعت می‌کنند، شکی نیست که خود در بروز و ظهور مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده، نقش داشته و می‌خواهند که واقعیت‌ها همچنان در لابه‌لای توجیهات و بهانه‌تراشی‌ها مدفون شود و پنهان باقی
بماند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها