پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 2 مرداد 1397 ، 33 : 13

کد خبر : 17081

از 0 نفر 0

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران خبر داد؛ پایان انتصابات فامیلی در شهرداری تهران ممنوعیت عقد قرارداد با خویشاوندان در شهرداری

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران خبر داد؛ پایان انتصابات فامیلی در شهرداری تهران ممنوعیت عقد قرارداد با خویشاوندان در شهرداری

رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران جزییات طرح تعارض منافع در شهرداری تهران را تشریح کرد و...

رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران جزییات طرح تعارض منافع در شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: در طرح تعارض منافع بیان‌شده که بستگان مدیران ارشد در شهرداری امکان ارتقاء در سطح مدیریت ارشد و نیز استخدام در دوره تصدی وی را ندارند.
بهاره آروین در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح طرح تعارض منافع که یک‌فوریت آن چندی پیش در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید گفت: متأسفانه چندی است اخباری درخصوص انتصابات خویشاوندی در شهرداری تهران که در دوره‌های گذشته انجام‌شده، منتشر می‌شود که تصویب نهایی طرح تعارض منافع که بر عدم استخدام خویشاوندان مدیران ارشد در بدنه شهرداری تأکید دارد، می‌تواند به این موضوع پایان دهد.
وی ادامه داد: متأسفانه در دوره‌های قبل این‌گونه بوده است که بستگان و آشنایان مدیران ارشد در بخش‌های مختلف شهرداری مشغول به کار می‌شدند و این اقدام یکی از مصادیق تعارض منافع است؛ چراکه مدیران ارشد می‌توانند بر روی همکاران خود در دیگر بخش‌های شهرداری اعمال‌نفوذ کرده تا بستگانشان در آن بخش‌ها مشغول به کارشده و یا به سطح مدیران ارشد ارتقاء یابند.
عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه طرح مدیریت تعارض منافع در راستای ممنوعیت چنین اقداماتی است، گفت: اعمال‌نفوذ مدیران ارشد برای به کار گرفتن آشنایان و دوستانشان در شهرداری سبب ازکارافتادن مکانیزم شایسته‌سالاری می‌شود.

تحلیل خبر

در طول تاریخ؛ ملت ما نشان داده‌اند که تحمل هرگونه سختی و فشار را دارند اما در مقابل تبعیض و تضاد هرگز کوتاه نیامده و نخواهند آمد. نگاه هزاران جوان شایسته اما بیکار به ادارات، ارگان‌ها، نهادها و... و مشاهده رانت‌خواری‌ها و تضادها و پارتی‌بازی‌ها به‌تدریج منجر به حرکت‌های اجتماعی و اعتراض‌های همگانی می‌شود که لازم است دستگاه‌های نظارتی هرچه سریع‌تر این مهم را موردبررسی قرار دهند و لکه ننگ تبعیض را از پیشانی شماری از دستگاه‌های حکومتی بزدایند، هرچند که به نظر می‌رسد بعضی از ناظران خود بیش‌ازهمه نیاز به نظارت و بررسی و بازرسی دارند.
میزان وقوع تخلف و وجود فساد در مجموعه شهرداری‌ها بیش از دیگر مجموعه‌هاست، چراکه از یک‌سو جزء دستگاه‌های دولتی محسوب نمی‌شوند و از جانب دیگر نیز چرخش پول و گردش‌های مالی گوناگون در آن‌ها بیشتر است. همچنین قوانین شهرداری‌ها اغلب به‌روزرسانی نشده و می‌تواند برای هر کارمند، شهردار منطقه و... قابل تفسیر و حتی تغییر باشد.
شهروندان شیرازی به‌جد از شورای اسلامی این شهر و دستگاه‌های نظارتی انتظار دارند پرونده به‌کارگیری افراد مختلف در مجموعه بزرگ و پیچ‌درپیچ شهرداری شیراز را موردبررسی قرار دهند و حداقل کارکنانی که در چند سال اخیر به این دستگاه عریض و طویل پیوسته‌اند شناسایی شوند و آنان را مورد ارزیابی در چگونگی عقد قرارداد و یا استخدام، قرار دهند تا شاید با این کار از میزان نارضایتی‌ها و احساس تضاد و تبعیض‌ها کاسته شود و شهروندان را در این رابطه به آرامش برسانند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها