پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 مرداد 1397 ، 49 : 12

کد خبر : 18089

از 0 نفر 0

پاسخ به ابهام بازنشستگی مدیران شهرداری افشانی در شهرداری تهران می‌ماند

پاسخ به ابهام بازنشستگی مدیران شهرداری  افشانی در شهرداری تهران می‌ماند

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره ادامه فعالیت محمدعلی افشانی در شهرداری تهران ارائه کرد...

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره ادامه فعالیت محمدعلی افشانی در شهرداری تهران ارائه کرد.
حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری نیروهای بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه باید شرایط حضور جوانان در پست‌های مدیریتی و اجرایی کشور خیلی زود فراهم شود، گفت: البته نگرانی از سوی برخی از شهروندان و جوانان درخصوص به‌کارگیری جوانان خاص در پست‌های مدیریتی وجود دارد که نگرانی به حقی است و ازاین‌رو از همکارانم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که به‌عنوان نهاد ناظر و نیز دولت به‌عنوان نهاد مجری، جوانان شایسته و متخصص را برگزینند و مواردی چون ژن و جنسیت و گرایش سیاسی و جناحی و... را در انتصابات مدنظر نباشد.

تحلیل خبر

در لزوم ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان به‌صورت‌های مختلف، تردیدی نیست. اما برخی به‌اصطلاح «سوراخ دعا را گم‌ کرده‌اند» و برخی دیگر نیز به دنبال علت‌سازی و مقصرسازی هستند تا اهداف و مقاصد خود را در لابه‌لای مباحث انحرافی و بگوومگوهای گمراه‌کننده لاپوشانی کنند.
اشغال و یا بهتر بگوییم «تصرف» مشاغل آن‌ هم از انواع حساس و کلیدی از سوی ازمابهتران و یا به تعبیر امروزی «ژن‌های خوب»، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مشکل برسر راه به‌کارگیری شایستگان و افراد توانمند برای تصدی کارهاست. چراکه جوانان کشور با مشاهده تبعیض و تضاد، به خشم می‌آیند و لب به اعتراض می‌گشایند و حرکت‌های تند اجتماعی را شکل می‌دهند.
بهره‌گیری از تجربیات طلایی بازنشستگانی که سرمایه‌های گران‌سنگ ملت محسوب می‌شوند و ارزشمندترین داشته خود که عمر گران‌بهاست را هزینه کرده‌اند تا امروز جوانان بتوانند راه‌های اصلی را از گمراهه‌ها تمیز دهند و پایه‌های توسعه و تعالی کشور را مستحکم و مستحکم‌تر کنند، ازجمله مهم‌ترین اموری است که می‌تواند جامعه را به توسعه پایدار برساند.
انباشت متراکم مشکلات و معضلات گریبان‌گیر کشور به‌دلیل گماشتن ناکارآمدهای نورچشمی پارتی‌داری است که زندگی آنان با رابطه‌گری و رابطه‌بازی شکل گرفته و از وابستگی‌های خاصی بهره‌های نامشروع می‌برند.
مجلس باید در نخستین گام با تصویب قوانین به‌روز و کارا، موانع و سدهای پیش روی جوانان نخبه و لایق را برای تصدی امور کشور بردارد و دست انگل‌هایی که نان وابستگی‌های شوم و شرم‌آور خود را می‌خورند از کیسه بیت‌المال کوتاه کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها