جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 23 مرداد 1397 ، 06 : 13

کد خبر : 18161

از 0 نفر 0

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش: دیپلمه‌ها خیلی باسوادتر از فارغ‌التحصیلان آموزش عالی هستند

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش: دیپلمه‌ها خیلی باسوادتر از فارغ‌التحصیلان آموزش عالی هستند

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مسائلی نظیر بحران نیروی انسانی، عدم اعتبارات و مجوز استخدام در یک‌طرف قرارگرفته حال‌آنکه...

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مسائلی نظیر بحران نیروی انسانی، عدم اعتبارات و مجوز استخدام در یک‌طرف قرارگرفته حال‌آنکه افراد واجد شرایط استخدام هم نداریم؛ لذا با توجه به کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید در این دانشگاه سرمایه‌گذاری کنیم.
به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در نشست با مجمع نمایندگان گیلان که در اداره کل آموزش‌وپرورش گیلان برگزار شد، ضمن تشکر از  نمایندگان گیلانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به جهت حمایت‌هایشان، اظهار کرد: اصل ۳۰ قانون اساسی که دولت را موظف کرده وسایل آموزش‌وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به‌طور رایگان گسترش دهد، یکی از نکات برجسته قانون اساسی است.
وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید در دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری کند، گفت: سه دوره است که بر اساس ماده ۲۸ به این نتیجه رسیدیم که دیپلمه‌های ما خیلی باسوادتر از خروجی‌های آموزش عالی هستند. ۳۴۰ هزار نفر در آزمون استخدامی با مدارک تحصیلی مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا شرکت کردند اما حدنصاب بالاترین نمره استان ۵۰ درصد بوده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هیچ راهی جز دانشگاه فرهنگیان برای ورود به آموزش‌وپرورش مطمئن نیست.

تحلیل خبر

در هنگامه‌ای که عطش داشتن مدرک بر فکر و اندیشه جامعه غلبه می‌کند و کسی برای ارتقای دانش و دانستن احساس تشنگی نمی‌کند، باید در انتظار فجایع بسیاری نشست که ارکان و اجزاء کشور و مردم آن را سست، لرزان و شکننده می‌کند و طوفان‌های سهمگینی را به وجود می‌آورد که بنیان‌کن و ویرانگر خواهد بود.
در زمانه‌ای که پول و داشته‌های مادی حرف اول را می‌زند و بر هرگونه ظرفیت، مزیت، ذوق و هنر و... انسانی حکمرانی می‌کند، باید فاتحه تعالی و ترقی را خواند و منتظر هجمه‌های گوناگون نشست.
هنگامی‌که کتاب و کتابخوانی غریب می‌افتد و ادب و فرهنگ دستخوش یورش نگارشی بی‌هویت و ساخته بیگانه در بخش عمده‌ای از فضای بیکران مجازی می‌شود و وقت و عمر گران‌بهای انسان‌ها به‌پای هجویات و مهملات می‌سوزد، دیگر نمی‌توان انتظارِ نمود و استیلای فرهنگ غنی و اصیل خود را داشت.
امروز در کوچه و بازار، اداره و دانشگاه و... شاهد بی‌احترامی‌ها، خودمحوری‌ها، خودخواهی‌ها، تک‌روی‌ها، بی‌تحملی‌ها، بی‌نزاکتی‌ها، زیاده‌طلبی‌ها و... هستیم که همه و همه ناشی از سلطه زروزور بر اخلاق است. همان اخلاقی که نبی مکرم اسلام (ص) برای مکارم آن مبعوث شد.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها