پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 24 مرداد 1397 ، 57 : 12

کد خبر : 18166

از 0 نفر 0

مرکز ازدواج آسان در شرق تهران راه‌اندازی شد

مرکز ازدواج آسان در شرق تهران راه‌اندازی شد

شهردار منطقه 8 از راه‌اندازی مرکز ازدواج آسان در سرای محله فدک خبر داد...

شهردار منطقه 8 از راه‌اندازی مرکز ازدواج آسان در سرای محله فدک خبر داد. به گزارش ایسنا، بهمن نوری با اعلام این خبر افزود: بعضی از شهروندان ساکن این منطقه قدرت برگزاری مراسم ازدواج را ندارند و این مرکز با هدف حمایت از خانواده‌های کم برخوردار در شرق تهران به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه طرح حمایت ازدواج آسان در محلات سیزده‌گانه اجرا می‌شود، اضافه کرد: تمام امکانات در این مرکز مانند غذا، سالن و عاقد رایگان است. این مدیر ارشد شهری گفت: با همیاری مجمع خیران، شورایاری‌ها، مدیران محله و خیران علاقه‌مند شرکت در این طرح خانواده‌های کم برخوردار هر محله شناسایی و تحت پوشش سامانه حامی قرار می‌گیرند تا شرایط برگزاری مراسم و ارائه خدمات به آنها نیز فراهم شود. نوری ادامه داد: همچنین جهت ایجاد ارتباط بهتر و مستحکم‌تر میان زوجین و تحکیم روابط در زندگی زناشویی، دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های روانشناسی پیش از ازدواج نیز برای جوانان؛ در قالب طرح ازدواج آسان و به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. بر اساس گزارش شهر نوشت، شهردار منطقه 8 تأکید کرد: همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اولین مراسم ازدواج پایدار در سرای محله فدک برگزار می‌شود.

تحلیل خبر

در چند سال اخیر مباحث پیرامون ازدواج آسان و تشویق و ترغیب جوانان به تشکیل خانواده، هم در محافل و مجالس عمومی و هم در سخنان رسمی مسئولان، داغ و پررونق شده است؛ اما در ارائه راهکارها و تسهیلات و... در این زمینه همواره بن‌بست‌ها و موانع بسیاری وجود داشته و دارد. گویی بسیاری از افراد در شعار متوقف ‌شده‌اند لیکن درصحنه عمل و اقدام یارای حرکت ندارند.
امکانات بسیاری که در اختیار دستگاه‌های حکومتی است، اغلب مورداستفاده اندکی قرار می‌گیرند که می‌توان از آن‌ها برای تسهیل در امر ازدواج جوانان بهره برد. بسیاری از سالن‌های ادارات و ارگان‌ها و بوستان‌های شهرها می‌تواند مورداستفاده برای برپایی مجالس عقد و عروسی قرار گیرد.
شهرداری‌ها به‌طورمعمول علاقه بسیاری به مداخله در وظایف و تکالیف دیگر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها دارند، اما در ورود به این امر خیر و خداپسندانه از خود رغبتی نشان نمی‌دهند.
در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری انواع تشکل‌های مردمی بوده‌ایم اما از راه‌اندازی انجمن خیران برای ترغیب و گسترش ازدواج خبری نبوده و نیست و تنها به اقدامات نیک‌اندیشانه شماری از افراد خیر در سطحی محدود بسنده شده است.
وام‌های تخصیص‌داده‌شده به امر ازدواج نیز در تودرتوی بروکراسی و پیچ‌وخم ضوابط و شرایط موجود با سنگلاخ‌های سرسخت مواجه شده است. به‌گونه‌ای که زوجین را در نیمه‌های راه خسته و ناامید می‌کند.
و کلام آخر اینکه تمایل به ازدواج و تسهیل امور مربوط به آن هرگز و هرگز با شعارمحوری و حرف‌درمانی محقق نمی‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها