جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 26 مرداد 1397 ، 00 : 13

کد خبر : 18171

از 0 نفر 0

اصلاح تابلوهای «ممنوعیت ورود آلات موسیقی» در بوستان‌ها

اصلاح تابلوهای «ممنوعیت ورود آلات موسیقی»  در بوستان‌ها

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که بر اساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع است، خبر داد...

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که بر اساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع است، خبر داد.
الهام فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دلایل نصب تابلوی ممنوعیت ورود آلات موسیقی در ورودی بوستان‌ها گفت: نصب این تابلوها درگذشته بوده است. وی بابیان اینکه حالا با دقت بیشتر به تابلوهای شهری و توجه به ارزش‌های فرهنگی و هنری و حق قانونی سابقه‌ها و سبک‌های اجتماعی بر پایه چارچوب قانونی در شهر باید تابلوهای سلیقه‌ای برداشته شود، افزود: ممنوعیت استفاده از ساز موسیقی چه در بوستان‌ها و چه در سطح شهر قانونی نیست و نظر مدیریت شهری هم نیست و در میان مصوبات شورای شهر تهران نیز چنین مصوبه‌ای درباره ممنوعیت ورود ساز و ابزارهای موسیقی به پارک‌ها وجود ندارد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موسیقی زبان جهانی و هنر دیرین و بخشی از هستی آدمی است و در همه دنیا به‌عنوان یک‌زبان مشترک شناخته می‌شود، ادامه داد: این‌گونه هشدارنویسی فراقانونی و برخورد نامناسب با موسیقی و اهالی هنر نادرست است.
کنار هم قرار دادن این جمله‌های بازدارنده نامرتبط کار نابجایی بوده و شورای شهر تهران بعد از تعطیلات صحن شورا به این موضوع خواهد پرداخت و جنبه‌های مختلف در راستای ارزیابی و اصلاح تابلوهای شهری ازجمله این عبارات از تابلوها را دنبال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، به روی تابلوهای پارک مبنی بر ممنوعیت به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات سگ و... و برپایی چادر در سطح پارک‌ها موجب انتقادات اهالی هنر و موسیقی شده بود.

تحلیل خبر

شوربختانه برخی که خود را فراقانون تصور می‌کنند و دست ‌به‌کارهای خودمحورانه، متعصبانه، متحجرانه، ریاکارانه، جاهلانه، سلیقه‌ای و... می‌زنند، همواره مشکلات و معضلاتی را در جامعه به وجود آورده و می‌آورند که مهم‌ترین و مخرب‌ترین اثر عملکرد آنان، ایجاد جو نارضایتی، دشمنی، ناآرامی و... بوده است. چراکه شمار بسیاری از افراد در سطوح مختلف جامعه و حتی خارج از مرزها؛ نیات، رفتار و گفتار این‌گونه خودکامگان را به‌پای کلیت نظام حکومتی می‌گذارند و البته در قبال آن واکنش‌های کند و تند از خود بروز می‌دهند که بی‌تردید تبعات بی‌شماری را در پی داشته و خواهد داشت.
بی‌شک بخشی از رفتارهای افراد خودسر، ناشیانه و ناآگاهانه است که حکایت از تهی بودن آنان از درک و نداشتن شناخت لازم و تأثیرپذیری از باورهای مخوف گروه‌های متحجر و عقب‌مانده دارد.
خودسران همیشه موجب شده‌اند تا قانون در افکار عمومی لوث و اعتماد همگانی نیز دچار خدشه و آسیب شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها