جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 29 مرداد 1397 ، 48 : 12

کد خبر : 18187

از 0 نفر 0

مدیران مدرسه اجازه بستن قرارداد با افراد حقیقی و غیرمجاز برای سرویس مدارس را ندارند

مدیران مدرسه اجازه بستن قرارداد با افراد حقیقی و غیرمجاز برای سرویس مدارس را ندارند

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدیران مدرسه اجازه ندارند تا با افراد حقیقی و غیرمجاز برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان قرارداد ببندند...

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدیران مدرسه اجازه ندارند تا با افراد حقیقی و غیرمجاز برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان قرارداد ببندند.
به گزارش ایسنا، نورعلی عباس‌پور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه افتتاح سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی بابیان اینکه سامانه «سپند» امسال مبنای ساماندهی حمل‌ونقل دانش‌آموزی کشور است و دستورالعمل آن از جانب وزیر کشور و وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ شده است، اظهار کرد: دوره‌ای که در نظر گرفته شده است با حضور روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور و کارشناسان فنی به‌منظور آموزش‌های تکمیلی و رفع مشکلات موجود است.
مدیرکل دفتر انجمن اولیا مربیان آموزش‌وپرورش اظهار کرد: جمعیت قابل‌توجهی از دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند و حتی برخی از آنها نیز از سرویس‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند؛ اما امسال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ شده است که مدیران مدرسه نمی‌توانند با افراد حقیقی و افرادی که مجاز نیستند قرارداد ببندند و حتماً باید قرارداد آنها با شرکت‌های حمل‌ونقلی باشد و این شرکت‌ها نیز باید معیارهای آموزش‌وپرورش را داشته باشند.

تحلیل خبر

در سال‌های اخیر تمایل به استفاده از سرویس مدارس رو به گسترش نهاده و به نسبت افزایش شمار متقاضیان آن به مشکلات و معضلات حاشیه‌ای و جانبی ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان نیز اضافه شده است. مباحث مربوط به هزینه این‌گونه سرویس‌ها ازیک‌طرف و مسئله پیچیده و گره‌خورده صلاحیت رانندگان آن‌ها هنوز باگذشت سال‌ها و برپایی جلسات متعدد و مکرر سازمان‌ها و نهادهایی که هرکدام به‌نوعی در این زمینه مسئولیت دارند، لاینحل باقی‌مانده است و متولیان این امر تاکنون قادر به رفع‌ودفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌های دانش‌آموزان در این مورد نبوده‌اند.
به‌طورمعمول شهریورماه هرسال با تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول در این زمینه تصمیماتی اتخاذ و درنهایت برای اجرا ابلاغ می‌شود؛ اما به‌تدریج و طی حداکثر دوماه رو به بی‌توجهی، بی‌اعتنایی و فراموشی می‌گذارد و همچنان دارندگان و رانندگان سرویس‌های مدارس سکاندار تمام امور و یکه‌تاز میدان در این زمینه می‌شوند.
نکته مهم و اساسی که تاکنون توجه کمتری نسبت به آن شده، صلاحیت شرکت‌های حمل‌ونقلی مرتبط و رانندگانی است که هرروز چندساعتی را با دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در مسیر رفت‌وبرگشت سپری می‌کنند که بی‌تردید نحوه عملکرد آنان تأثیرات عمیق و ماندگاری را بر ذهن و فکر دانش‌آموزان می‌گذارد که به‌یقین به نسبت آموخته‌های تئوری و دروس رسمی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. چراکه دانش‌آموزان به چگونگی رانندگی، نحوه سخن گفتن و... رانندگان توجه ویژه‌ای دارند و از آن‌ها الگوبرداری
می‌کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها