جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 4 شهریور 1397 ، 15 : 13

کد خبر : 18207

از 0 نفر 0

توقف سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان برای ساخت مجتمع‌های تجاری لوکس و مال‌ها

توقف سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان برای ساخت مجتمع‌های  تجاری لوکس و مال‌ها

بر اساس مصوبه شورای معاونان بنیاد مستضعفان و طی بخشنامه معاونت توسعه...

بر اساس مصوبه شورای معاونان بنیاد مستضعفان و طی بخشنامه معاونت توسعه ساختمان این بنیاد شرکت‌های بنیادی ازاین‌پس در ساخت و تولید پروژه‌های تجاری و مراکز عرضه برندهای خارجی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.
به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه شورای معاونان و بخشنامه معاونت توسعه ساختمان، در جهت پرهیز از رقابت با بخش خصوصی و سیاست‌های کلان بنیاد، ازاین‌پس سرمایه‌گذاری شرکت‌های بنیادی در ساخت‌وساز پروژه‌های جدید تجاری لوکس و  مراکز بزرگ تجاری (مال‌ها) که عمدتاً با هدف عرضه برندهای خارجی در کلان‌شهرها  مورداستفاده قرار می‌گیرد، متوقف می‌شود.
بنابر گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، در قسمتی از بخشنامه معاونت توسعه ساختمان و انرژی  تصریح شده است: «در راستای رعایت شأن و جایگاه بنیاد به‌عنوان نهادی انقلابی و در جهت پرهیز از رقابت با بخش خصوصی ترتیبی اتخاذ فرمائید تا از ورود و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مجتمع تجاری لوکس و مال‌ها در کلان‌شهرها که عمدتاً با هدف عرضه برندهای خارجی مورداستفاده قرار می‌گیرد، توسط شرکت‌های بنیاد خودداری شود.»

تحلیل خبر

تیتر این خبر به‌خودی‌خود نه‌تنها سؤال‌برانگیز بلکه موجب ناراحتی و نارضایتی مخاطبان می‌شود و بی‌تردید برای خواننده  هم تعجب‌آور و هم نگران‌کننده است. چراکه عناوین «مستضعفان» و «مجتمع‌های لوکس» و «مال‌ها» را همراه و کنار یکدیگر می‌بیند و می‌خواند و رابطه آن‌ها را در ذهن و فکر خود ارزیابی می‌کند و سرانجام به نتایج تلخ و اندوه‌باری
می‌رسد.
از این بدتر اینکه مخاطب با مشاهده کلماتی مانند «ازاین‌به‌بعد»، متوجه می‌شود که تاکنون روند هم‌نوایی و هم‌‌گرایی کلمات و عبارات «مستضعفان» با «مرفهان» ادامه داشته و معلوم می‌شود «مستضعفان» تنها یک کلمه بوده که مُسخّر «مرفهان» و در قاعده بازی گنجانده شده است.
به‌راستی فلسفه وجودی بنیاد مستضعفان و هدف از راه‌اندازی آن چه بوده است؟ آیا می‌توان به آمار و ارقامی متقن و درست دست یافت تا پی برد که تا چه اندازه در راستای اهداف اولیه حرکت کرده و آیا مستضعفان واقعی جامعه از خدمات این بنیاد بهره‌ای برده‌اند؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها