جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 12 شهریور 1397 ، 39 : 12

کد خبر : 18239

از 0 نفر 0

استاندار فارس تأکید کرد؛ توجه به تمام جنبه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر

استاندار فارس تأکید کرد؛ توجه به تمام جنبه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر

استاندار فارس گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان دو فریضه دینی دارای معنای گسترده‌ای است...

استاندار فارس گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان دو فریضه دینی دارای معنای گسترده‌ای است که باید به همه جنبه‌های آن توجه شود. به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اسماعیل تبادار در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان یادآور شد: این فریضه دینی از اهداف قیام امام حسین (ع) بوده و از اصول نظام حاکمیت دینی محسوب می‌شود که باید موردتوجه قرار گیرد.وی با تأکید بر این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر باید با ظرافت در جامعه پیاده شود، افزود: مسائلی مانند صداقت و رحم کردن به دیگران باید سرلوحه فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد. استاندار فارس بابیان این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر را نباید صرفاً برای دیگران بخواهیم، عنوان کرد: باید عهد کنیم که خودمان را مخاطب امربه‌معروف و نهی از منکر بدانیم و به اصولی مانند صداقت پایبند باشیم. تبادار با تأکید بر این‌که پژوهش درزمینه امربه‌معروف و نهی از منکر باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: معنای این فریضه دینی باید گسترش یابد. وی بابیان این‌که وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر به افراد معدودی، محدود نمی‌شود و همه افراد مسلمان به‌عنوان یک دستور دینی موظف به انجام این مهم هستند، گفت: اگرچه امربه‌معروف و نهی از منکر معنای بسیار گسترده‌ای دارد اما باید تلاش کنیم حداقل بخشی از این معنا محقق شود. تبادار خاطرنشان کرد: جلسات شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان باید به‌صورت منظم برگزار و با تمرکز بر موضوعات مشخص، تحقق مصوبات را پیگیری
کند.

تحلیل خبر

همان‌گونه که هرکدام از واجبات مستلزم وجود شرایط ویژه به‌خود است، فریضه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز باید در شرایطی صورت گیرد که منتج به نتیجه مطلوب شود.
به‌طورمثال نماز را نمی‌توان بدون داشتن بدن و لباس طاهر و وضو به‌جای آورد و نیت نیز نخستین شرط لازم آن است و یا برای حج باید هم مستطیع بود و هم وضعیت و شرایط موجود را درنظر داشت و... .
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز در مرتبه نخست باید با نیت اصلاح توسط واجدان شرایط انجام شود چراکه اگر مقصود از عمل به این واجبات، نمایشی برای ریا و تزویر باشد و به ابزار ظاهرسازی و فریب مبدل شود، نه‌تنها هیچ‌گونه اثر مثبتی را نخواهد داشت بلکه خروجی آن نفرت، دشمنی و تخریب باورهای ناب و خالص در سطح جامعه خواهد شد.
اصلی‌ترین و محوری‌ترین آفت اجتماعی امروز ما که شوربختانه به ریشه و پایه معتقدات دینی و مذهبی صدمات جبران‌ناپذیری را وارد کرده، ریاکاری و تظاهر و وارونه‌نمایی شخصیت‌های زبون و فریبکاری است که برخلاف آنچه هستند، نمایان می‌شوند و از اعتقادات تنها به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد شوم و پلید خود سوءاستفاده می‌کنند. اینان در صحنه‌های اجتماعی برخلاف آنچه در خانه و خانواده خود هستند، حضور می‌یابند و به قصد تصاحب بعضی از موقعیت‌ها با روش‌های ننگ‌آلود به نابودی پاکی‌ها و خوبی‌ها می‌پردازند و پشت چهره غلط‌انداز آنان، شیاطین ملعونی قرار دارند که فقط با پلشتی‌ها می‌توانند میدان‌دار معرکه‌ها شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها