جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 14 شهریور 1397 ، 49 : 12

کد خبر : 18249

از 0 نفر 0

دستور شهردار تهران برای پیگیری سریع حادثه خودسوزی یک شهروند

دستور شهردار تهران برای پیگیری سریع حادثه خودسوزی یک شهروند

شهردار تهران ضمن ابراز تأسف از خودسوزی یک شهروند در مقابل ساختمان شهرداری تهران، دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر کرد...

شهردار تهران ضمن ابراز تأسف از خودسوزی یک شهروند در مقابل ساختمان شهرداری تهران، دستور رسیدگی سریع به این حادثه را صادر کرد.
به گزارش ایسنا، محمدعلی کریمی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: مخاطبان دستور سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، معاونت امور هماهنگی و مناطق، سازمان بازرسی و شهردار منطقه 2 هستند.
به گزارش شهر نوشت، گفتنی است شهردار تهران در دستور دیگری بر ضرورت رسیدگی سریع و پیگیری پرونده ضرب‌وجرح یک کودک زحمتکش کار تأکید کرده بود.

تحلیل خبر

ای‌کاش به‌جای این‌همه ابراز تأسف مسئولان مختلف از وقایع دردناکی که دل هر انسان نوع‌دوستی را به‌درد می‌آورد، برای پیشگیری از این‌گونه اتفاقات تلخ چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی می‌شد. ای‌کاش برخی از مسئولانی که به نقد با دیده دشمنی و تخریب می‌نگرند، کمی به‌خود می‌آمدند و حرف‌ها و نوشته‌ها را به‌خوبی می‌شنیدند و می‌خواندند و با دقت و توجه لازم به مسئولیت خود می‌اندیشیدند.
باید بررسی کرد که چگونه یک انسان به نقطه‌ای می‌رسد که خودسوزی و خودکشی این «گناه کبیره» را تنها راه پیش‌روی خود می‌بیند و از ادامه زندگی ناامید و مأیوس می‌شود؟
آیا تاکنون به گره‌زدن‌ها و سدسازی‌های برخی از کارکنان ادارات و ارگان‌ها و... توجهی شده است؟ آیا سیستم‌های بازرسی آن‌گونه که وظیفه دارند عمل می‌کنند و آیا خود نیاز به بررسی و بازرسی دیگری ندارند؟
آیا برای این‌همه بحران‌های گوناگونی که از آن‌ها سخن به‌میان می‌آید به‌ویژه «بیکاری» و «گرانی» چاره‌اندیشی جدی و برنامه‌ریزی قابل‌اجرا شده است و یا همگان نشسته‌اند تا این‌گونه بحران‌ها به حرکت‌های تند و سخت اجتماعی و تهدیدهای جدی و ویرانگر مبدل شود؟
آیا برخی از مسئولانی که نسبت به گرانی و تورم هولناک و واقعی و عینی رویه بی‌خیالی و بی‌تفاوتی را در پیش گرفته‌اند، حداقل برای به مخاطره افتادن امنیت خود و خانواده خود که بی‌تردید پیامد این نوع پدیده‌های خطرناک است، اندیشیده‌اند؟
و در یک‌کلام اینکه: ای کاش به‌جای ابراز تأسف از وقایع و حوادث تلخ و ناگوار، برای پدیده‌های مخاطره‌آمیز و تهدیدهای جدی موجود چاره‌اندیشی می‌شد!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها