جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 20 شهریور 1397 ، 11 : 14

کد خبر : 18276

از 0 نفر 0

در پی جان ‌باختن فردی که خودسوزی کرده بود؛ مسئولان سخن مردم را بشنوند و به آن‌ها آرامش بدهند

در پی جان ‌باختن  فردی که خودسوزی کرده بود؛ مسئولان سخن مردم را بشنوند  و به آن‌ها آرامش بدهند

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به خبر فوت یکی از شهروندان که بعد از خودسوزی مقابل شهرداری، جان باخت، تأکید...

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به خبر فوت یکی از شهروندان که بعد از خودسوزی مقابل شهرداری، جان باخت، تأکید کرد: مسئولان سخن مردم را بشنوند و به مردم آرامش بدهند.
به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به خبر فوت یکی از شهروندان که بعد از خودسوزی مقابل شهرداری، جان باخت، گفت: اتفاق ناراحت‌کننده‌ای افتاده است، با بازماندگان این فرد همدردی می‌کنم، تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به آنها صبر بدهد.
وی تأکید کرد: باید این افراد گوش شنوا داشته باشند، مسئولان سخن مردم را بشنوند و به مردم آرامش بدهند.
بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر تهران، صدراعظم نوری گفت: شاید اگر به این فرد، آرامش داده می‌شد، این تصمیم از سوی آن فرد گرفته نمی‌شد و منطقی‌تر با موضوع برخورد می‌کرد؛ اما حتماً شورا این پرونده را پیگیری خواهد کرد و به‌راحتی از کنار آن نمی‌گذرد.
به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه هفته گذشته (۱۳ شهریور) مردی ۵۰ ساله به دلیل برخی اختلافات با شهرداری تهران در مقابل شهرداری تهران دست به خودسوزی زد که پس‌ازآن به بخش سوانح و سوختگی بیمارستان شهید مطهری منتقل شد و سرانجام ساعت ۴:۳۰ بامداد یکشنبه، ۱۸ شهریور براثر ایست قلبی ناشی از عوارض سوختگی، فوت کرد.

تحلیل خبر

عمل خودسوزی شهروندی که در مقابل شهرداری تهران صورت گرفت، نتیجه هر علت و یا عللی باشد، بی‌تردید بخش عمده آن به نحوه عملکرد ادارات و ارگان‌ها و بروکراسی تنش‌زا و تشنج‌زای موجود برمی‌گردد و توجیه‌کاری‌هایی که نیز برای تبرئه برخی از مسئولان در رده‌های مختلف انجام می‌شود، نه‌تنها رضایت ارباب‌رجوع و شهروندان را در پی نداشته و ندارد، بلکه موجب خشم و عصبانیت بیشتر مردم شده و می‌شود.
بدون تردید فرد خودسوز فقط به دلیل اختلاف با همسایه و همسایگان اقدام به ساقط کردن خود از زندگی نکرده است و باید بررسی و تحقیق و تفحص‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا معلوم شود که بی‌اطلاعی از ضوابط و یا ناکارآمدی قوانین مربوطه در انجام این اقدام تا چه اندازه مؤثر بوده و متولیان قانون‌گذاری و همچنین آموزش در این زمینه چه کوتاهی‌هایی داشته‌اند؟
نحوه برخورد کارمند و یا کارمندان با این شخص و بلاتکلیف گذاشتن وی و فرسایشی شدن روند این پرونده نیز باید موردبررسی دقیق به‌دوراز نظرات جانب‌دارانه قرار گیرد تا دیگر شاهد خودسوزی‌های دیگری نباشیم.
به‌هرحال نباید چنین پرونده‌ای به سهولت بسته و پیامدهای بی‌شمار آن از ذهن‌ها به‌سرعت پاک شود، چراکه به سکوت کشیدن چنین ماجرایی به‌یقین آثار و پیامدهای منفی بسیاری را به دنبال خواهد
داشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها