جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 21 شهریور 1397 ، 37 : 12

کد خبر : 18283

از 0 نفر 0

قیمت چند برابری سکه، آمار زندانیان مهریه فارس را افزایش داد

قیمت چند برابری سکه،  آمار زندانیان مهریه فارس را افزایش داد

مدیر ستاد دیه استان فارس از افزایش جمعیت زندانیان جرائم غیر عمد مهریه در فارس خبر داد و گفت: با افزایش یافتن قیمت سکه تعداد زندانیان به دو برابر افزایش‌یافته است...

مدیر ستاد دیه استان فارس از افزایش جمعیت زندانیان جرائم غیر عمد مهریه در فارس خبر داد و گفت: با افزایش یافتن قیمت سکه تعداد زندانیان به دو برابر افزایش‌یافته است. اصغر تراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، بابیان اینکه در حال حاضر، فارس هزار و 452 زندانی جرائم غیر عمد دارد که نیمی از آنها به دلیل مهریه محبوس شده‌اند، اظهار داشت: با افزایش یافتن قیمت ارز و سکه تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مهریه در حال افزایش است و مسئولان قضایی برای این مهم باید تدابیری بیندیشند. وی با توضیح اینکه درگذشته بسیاری از زندانیان مربوط به مهریه در هرماه قادر بودند مبلغی از بدهی خود را پرداخت کنند؛ ولی امروزه با افزایش یافتن قیمت سکه در پرداخت آن ناتوان شده‌اند گفت: قوه قضائیه باتدبیری که در پیش گرفت توانست پرداخت مهریه 1000 سکه را به یک‌صد سکه کاهش دهد و امروز نیز ضروری است در کاهش جمعیت زندانیان مهریه تدبیری به‌کارگیرند.

تحلیل خبر

همگان بر ضرورت رونق‌یافتن ازدواج و سهولت در انجام آن تأکید داشته و دارند، اما گویی «ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند» تا ازدواجی صورت نگیرد و هرسال به‌نسبت سال قبل‌تر از آن، سن ازدواج بالا و بالاتر برود.
پسران از ترس مهریه و هزینه‌های کمرشکن زندگی و دختران نیز وحشت‌زده از تهیه هزینه‌های سرسام‌آور جهیزیه و همچنین قوانین و ضوابطی که نقش گره‌زدن‌های گوناگون را بازی می‌کند و ده‌ها مانع و سد دیگری که دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کم‌کم ازدواج رسمی و قانونی رنگ بازد و انواع و اقسام پدیده‌های شوم و شرم‌آور جایگزین آن شود.
در موضوع ازدواج دچار چندگانگی شده‌ایم چراکه در این مورد نه شتریم و نه مرغ و تکلیف‌مان مشخص نیست، چراکه باید هم ملاک‌هایی را در نظر بگیریم که مورد تأیید و تأکید جوامع غربی باشد و هم معیارهای دینی و مذهبی خود را داشته باشیم! و هم عرف جامعه را نیز زیرپا نگذاریم!
بنا بر تأکیدات دینی و مذهبی، ازدواج باید سهل و راحت باشد اما هم عرف ما حرف دیگری را در این زمینه دارد و هم قوانین مصوب در این مورد با مغایرت‌های بسیار یقه جامعه را گرفته است. گویی همه و همه جمع شده‌اند تا دیگر چیزی به معنا و مفهوم ازدواج و تشکیل خانواده در آینده‌ای نه‌چندان دور، وجود نداشته باشد و اعمال و رفتارهای حرام، قبیح و... از قبیل «ازدواج سفید»، به‌تدریج جا بیفتد و قبح خود را از دست بدهد!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها