جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 23 شهریور 1397 ، 52 : 12

کد خبر : 18285

از 0 نفر 0

شناور شدن ساعت کار ادارات در نیمه اول مهر در انتظار موافقت دولت

شناور شدن ساعت کار ادارات در نیمه اول مهر  در انتظار موافقت دولت

قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شناور شدن ساعت کاری ادارات در صورت موافقت دولت خبر داد...

قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شناور شدن ساعت کاری ادارات در صورت موافقت دولت خبر داد.
به گزارش ایسنا، افندی زاده، در جلسه ستاد استقبال از مهر سال ۹۷ با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته، گفت: در این طرح به دولت پیشنهاد دادیم که به‌منظور مدیریت ترافیک، برنامه شناور کردن ساعت کاری ادارات را در دستور کار قرار دهد.
وی با اشاره به این‌که در این طرح به دولت پیشنهاد داده‌ایم که ساعت کاری ادارات  از ۷ تا ۸:۳۰ صبح شناور شود، خاطرنشان کرد: کارمندان می‌توانند در پایان روز با اضافه‌کاری ساعت صبح خود را جبران کنند.
قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان این‌که پیشنهاد ما این است که در دو هفته اول مهرماه این طرح اجرا شود، بیان کرد: منتظر تصویب و موافقت دولت هستیم که در صورت موافقت شاهد کاهش بار ترافیکی مهرماه خواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین شورای ترافیک پایتخت در جلسه اخیر مصوب کرد که تردد کامیونت‌های حمل بار و کالا از اول مهرماه تا ۱۱ مهر از ساعت شش تا ۹ صبح در محدوده سطح شهر ممنوع است.
قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که سال گذشته ممنوعیت تردد کامیون‌های حمل بار و کالا تنها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد ممنوع بود و این مهم به‌کل سطح شهر تعمیم داده ‌شده است، خاطرنشان کرد: با این تصمیم بخش زیادی از ترافیک سطح شهر کاهش می‌یابد.

تحلیل خبر

در سال‌های اخیر بحث پیرامون وجود مافیا در جای‌جای کشور و اتصال آن‌ها به مراکز قدرت و ثروت بیش از گذشته مطرح بوده و هست. از مافیای خودرو گرفته تا مافیای کنکور، کلاس‌های کنکور و... همواره برسر زبان‌ها افتاده است؛ اما حضور و وجود انواعی از مافیاها آن‌گونه که باید عینی و ملموس نشده، چراکه از نوع پیچیده و مخفی شده پشت لایه‌های متعدد است. یکی ازاین‌گونه مافیاها، مافیای ترافیک و افرادی است که نان آنان در گره‌های کور ترافیک و پیچیدگی تردد نهفته و همواره از بغرنج بودن حرکت خودروهای گوناگون و تنیده شدن آن‌ها درهم و درنتیجه ایجاد ازدحام و بالا رفتن تعداد تصادفات و تخلفات منتفع می‌شوند.
در همین شیراز خودمان شاهد بوده و هستیم که سرانجام باگذشت سال‌ها تلاش و پیگیری افراد دلسوزی که قصد داشته و دارند، شهروندان را از دست غول مخوف ترافیک و تهدیدهای جدی علیه سلامت روانی و جسمی آنان نجات دهند، طرح محدوده ترافیک این کلان‌شهر پس از طی هفت‌خوان رستم مصوب و ابلاغ شد؛ اما در همان ابتدای کار، آن‌چنان تاروپود آن را از هم گسستند که حتی هزینه‌های سنگینی که از جیب مردم برای علائم و تابلوهای لازم برای اجرای این طرح توسط شهرداری صورت گرفته بود نیز به باد فنا رفت و پوچ و باطل
شد.
حال، شناور شدن ساعات کار ادارات که فقط برای تهران مطرح است می‌تواند تا حد خوبی از تراکم خودروها و ایجاد گره‌های ترافیکی در این ابر شهر بکاهد؛ اما چرا این‌گونه طرح‌ها برای کلان‌شهرهایی مانند شیراز که با ترافیک‌های سنگین و فرسایش‌دهنده روان شهروندان و برباددهنده وقت آنان، روبه‌روست، مورد موافقت برخی قرار نمی‌گیرد، سؤال مطرحی است که بسیاری از مردم پاسخ آن را می‌دانند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها