چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 13 مهر 1397 ، 40 : 12

کد خبر : 18363

از 0 نفر 0

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد؛ برنامه‌ریزی برای حذف نسخه نوشتاری توسط پزشکان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت  اعلام کرد؛ برنامه‌ریزی برای حذف نسخه نوشتاری توسط پزشکان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: با نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری...

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: با نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با واردکردن کد ملی، نسخه وارد درگاه می‌شود و به‌طور همزمان در کلیه آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز در دسترس قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، طاهر موهبتی  در سفر یک‌روزه به استان کرمان و در دیدار با سرپرست استانداری کرمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد می‌شود خیلی بهتر از این هزینه‌ها را مدیریت کرد که در این راستا نیز تأکید بر مدیریت منابع و مصارف است.
وی با اشاره به اجرای طرح حذف دفترچه بیمه افزود: بحث الکترونیکی شدن می‌تواند رفتارهای ما را در حوزه درمانی کشور منطقی کند و ما دنبال کم کردن چیزی نیستیم، بلکه می‌گوییم انجام کارها درروند منطقی صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بابیان اینکه در استان کرمان کاری از قبل آغاز شده بود و این استان را به‌عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا روند حذف دفترچه بیمه را انجام دهند، با اشاره به اینکه تغییر رفتار باید با ایجاد مشوق صورت گیرد و با اجبار نمی‌شود، افزود: با نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با واردکردن کد ملی، نسخه وارد درگاه می‌شود که به‌طور همزمان در کلیه آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها بالا می‌آید.
موهبتی بابیان اینکه با این اقدام همه موارد درمانی را زیر نظرخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم اوایل بهمن‌ماه این کار را در یک شهر در همه استان‌ها آغاز کنیم، تصریح کرد: استقرار کار زمان می‌برد و باید مسئولان همکاری کنند و به‌ویژه در بحث IT نیازمند همکاری هستیم و ابتدای کار به‌صورت تشویقی جلو می‌رویم و بعدازآن باید با ما همکاری کنند.

تحلیل خبر

موضوع حذف دفترچه‌های بیمه درمانی چند سالی است که موردبحث مسئولان و دست‌اندرکاران دارو و درمان قرارگرفته و بارها وعده الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکان نیز به مردم داده شده است. تأخیر در این زمینه مانند طولانی و فرسایشی شدن فراهم‌سازی زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک، از یک‌سو با نبود جدیت و عزم راسخ مواجه بوده و از جانب دیگر کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی‌های عوامل مافیایی، به تأخیرها و توقف‌ها در این زمینه دامن زده است.
ظهور و بروز هر پدیده جدیدی که در تسهیل و تسریع و همچنین سالم‌سازی روند امور جامعه مؤثر و مفید باشد، همواره با مخالفت افراد و گروه‌هایی مواجه می‌شود که در پناه تاریکی‌ها، ابهامات و پیچیدگی‌ها، به خالی کردن جیب مردم پرداخته و می‌پردازند و منافع بسیاری را از راه‌های نامشروع به‌دست آورده و می‌آورند. ازاین‌رو با انجام حرکات و رفتارهای مافیایی و مخفی، با روشنگری و وضوح کارها و اقدامات، مخالفت و مبارزه کرده و می‌کنند و اجازه نمی‌دهند از صفر تا ۱۰۰ کارها برای همگان به‌روشنی و با شفافیت لازم معلوم و مشخص شود.
به قول یکی از صاحب‌نظران، برداشتن هر امضا و محدود و محصور نکردن امور در دست افراد، به نابودی ده‌ها مفسده منجر می‌شود. با این اوصاف نباید انتظار داشته باشیم که الکترونیکی شدن امور به سهولت محقق شود، چراکه هم عزمی راسخ می‌خواهد و هم همت والایی را می‌طلبد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها