پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 22 آبان 1397 ، 04 : 13

کد خبر : 18505

از 0 نفر 0

شریعتمداری: نتوانسته‌ایم دیوار بلندی برای رفاه اقشار بسازیم

شریعتمداری: نتوانسته‌ایم دیوار بلندی برای رفاه اقشار بسازیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم دیوار بلندی برای رفاه اقشار...

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم دیوار بلندی برای رفاه اقشار و رفع فقر از توده‌های محروم بسازیم گفت: چند سال قبل مددجویان نهایت با ۵۰ هزار تومان گذران زندگی می‌کردند که امروز به ۵۵۰ هزار تومان و با احتساب یارانه به حدود ۷۰۰ هزار تومان برای خانوار پنج‌نفره تحت پوشش رسیده
است.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم معارفه‌اش به‌عنوان وزیر رفاه که در وزارت رفاه برگزار شد گفت: تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم؛ اما هنوز نتوانستیم دیوار بلندی برای رفاه اقشار و توده‌های محروم بسازیم. باید در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی کارنامه مناسبی ارائه کنیم. چند سال قبل مددجویان نهایت با ۵۰ هزار تومان گذران زندگی می‌کردند که امروز به ۵۵۰ هزار تومان و با احتساب یارانه به حدود ۷۰۰ هزار تومان برای خانوار پنج‌نفره تحت پوشش رسیده است.
وی افزود: امروز کارمند دولت، آینده خود را در بازنشستگی می‌داند و دلسرد می‌شوند. باید تکریم نیروی بازنشسته و افزایش انگیزه نیروی کار را مدنظر داشته باشیم. رضایتمندی و افزایش مهارت لازمه کار است. تولید نیروی انسانی بامهارت ضروری است که البته باید آینده مطلوبی داشته باشد.

تحلیل خبر

در تحلیل خبرهای پیشین مربوط به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاوت ادبیات ایشان را در قبل و بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس برشمردیم و به چرخش یکی دوروزه سخنان، وعده‌ها و ذکر مصیبت‌های جناب وزیر اشاره کردیم.
اینک نیز مانند آنچه را که آقای شریعتمداری پس از وزیر شدن بیان کردند، تنها به کاستی‌ها درگذشته و گرفتاری‌هایی که درحال‌حاضر به آن‌ها دچار شده‌ایم، اشاره شده و به‌صورت تلویحی تمام گناهان را به گردن مدیران پیشین آویخته‌اند!
حال باید خطاب به جناب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که مردم مصیبت‌هایی را که برشمرده‌اید، به‌خوبی حس و لمس می‌کنند و بر این امر وقوف کامل دارند که پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، نه‌تنها دیوار بلند رفاه برای اقشار مختلف ساخته نشده، بلکه دیوارهایی نیز برسر بسیاری از آنان فروریخته شده و امروز با معیشتی سخت و طاقت‌فرسا مواجه شده‌اند!
امروز بازنشستگان آینه تمام‌نمای آینده کارمندان و کارگران هستند، آینه‌ای که فقر و سختی و تلخی را منعکس می‌کند و انگیزه‌های کاری را به نابودی می‌کشاند! بازنشستگانی که سال‌های پایانی عمر را پس از سال‌ها کار و تلاش و زحمت، باید با آسودگی خاطر و رفاه نسبی و عزتمندانه سپری کنند، اما هم‌اینک حتی از عهده هزینه‌های بیماری‌های ویژه سالمندی خود برنمی‌آیند!
جناب وزیر... ذکر مصیبت و بیان کاستی‌ها و نقدهای مرتبط با وزارتخانه شما، نباید توسط خودتان صورت گیرد، چراکه این روند و رویه منسوخ و کپک‌زده، به‌منزله تعویض موضع شاکی و متشاکی است! و نمی‌تواند از شما رفع مسئولیت و سلب پاسخگویی کند! بنابراین بهتر است چنانچه برنامه و یا برنامه‌هایی را برای از میان بردن محرومیت و فقر و سختی دارید، با وضوح کامل و به‌طور شفاف اعلام کنید و قاطعانه و شجاعانه پای تحقق وعده‌های خود بایستید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها