پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 9 دی 1397 ، 51 : 12

کد خبر : 18628

از 0 نفر 0

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز: وسایل نقلیه متعرض به مسیر دوچرخه‌سواری شیراز جریمه می‌شوند

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز: وسایل نقلیه متعرض به مسیر دوچرخه‌سواری شیراز جریمه می‌شوند

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: با نصب دوربین‌های پلاک خوان در مسیر...

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: با نصب دوربین‌های پلاک خوان در مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که وارد این مسیر شوند، جریمه می‌شوند. به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدعلی علویان مهر افزود: برای افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران، دوربین‌های پلاک‌خوان در فاز نخست مسیر ویژه دوچرخه‌سواری نصب شده وسایل نقلیه متخلف اعم از خودرو موتورسیکلت که وارد این مسیر می‌شوند، مشمول جریمه خواهند شد. وی بابیان اینکه هدف از نصب دوربین‌های پلاک خوان در سطح شهر، کنترل هوشمند و نرم‌افزاری ترافیک است، گفت: با توجه به رویکرد انسان‌محوری شهرداری شیراز، فراهم کردن زمینه افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران و کاهش حضور خودروها در سطح شهر ازجمله اهداف این مرکز است. علویان مهر اضافه کرد: به‌منظور اطلاع‌رسانی و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، پیام‌هایی مرتبط با این موضوع بر تابلوهای متغیر خبری سطح شهر نقش بسته تا شاهد افزایش روزافزون استفاده از دوچرخه توسط شهروندان باشیم. بر اساس این گزارش، مسیرهای دوچرخه‌سواری کلان‌شهر شیراز بر اساس برنامه‌ریزی طی سه فاز در محدوده مرکزی شهر اجرا می‌شود و فاز نخست این مسیر حدفاصل پایانه اتوبوس‌رانی میدان نمازی تا باغ عفیف‌آباد و پارک بعثت در حال اجراست و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

تحلیل خبر

بدون تردید نحوه شروع و راه‌اندازی هر طرحی نقش اصلی را در مانایی و تداوم آن بازی می‌کند. تجربه نشان داده است که آغاز طرح‌های ترافیکی چنانچه با در نظر نگرفتن تمهیدات لازم باشد، شهروندان را دچار دلزدگی و یاس می‌کند و برای همیشه در ذهن و فکر آنان نکات منفی ناشی از اجرای بد آن ماندگار می‌ماند.
یکی از تجربیات تلخ شهروندان شیرازی که برای همیشه در خاطره آنان خواهد ماند، نخستین روز اجرای طرح محدوده ترافیکی این شهر است که بارش برف این رحمت الهی نیز به کمک ناهماهنگی‌ها، اختلافات، کارشکنی‌ها و... آمد و حاصل آن گره خوردن ترافیک هسته مرکزی این شهر شد. گویی ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا این طرح حیاتی و سلامت‌محور سیاه‌نمایی شود و سروصدای مردم بی‌گناه را درآورد!
حال برای گسترش استقبال شهروندان از طرح سلامت‌محور و فرح‌بخش خطوط ویژه عبور دوچرخه، در نخستین گام باید با هماهنگی‌ها و همدلی‌های لازم، وقت گذاشت و هزینه کرد تا نتیجه گرفت، درغیراین‌صورت همچنان در انتظار تجربه تلخ دیگری نظیر اجرای طرح مصوب قانونی و ابلاغ ‌شده محدوده ترافیکی شهر شیراز و شاهد محرومیت شهروندان باصفا و باذوق خود از این طرح بسیار ارزشمند و نشاط‌آفرین خواهیم بود.
جدیت پلیس راهور در جلوگیری از ورود خودرو و موتورسیکلت به خطوط ویژه عبور دوچرخه و هموار و ایمن‌سازی این خطوط برای دوچرخه‌سواران در تمام مدت، ازجمله ضرورت‌های غیرقابل‌انکار اجرای موفق این طرح است که امیدواریم با جدیت تمام موردتوجه و دقت مسئولان ذی‌ربط قرار
گیرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها