پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 17 دی 1397 ، 54 : 12

کد خبر : 18665

از 0 نفر 0

قطعه نام‌آوران و مفاخر شیراز در بهشت احمدی ایجاد می‌شود

قطعه نام‌آوران و مفاخر شیراز در بهشت احمدی ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری از ایجاد قطعه نام‌آوران و مفاخر شیراز در بهشت احمدی خبر داد...

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری از ایجاد قطعه نام‌آوران و مفاخر شیراز در بهشت احمدی خبر داد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، قاسم مقیمی گفت: در این جلسه نحوه ارائه خدمات سازمان آرامستان‌ها به شهدا، نام‌آوران، اهداکنندگان عضو، اتباع مسلمان خارجی بررسی و تصویب شد.
وی ادامه داد: کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با ایجاد قطعه نام‌آوران و مفاخر شیراز در بهشت احمدی موافقت کرد.
مقیمی افزود: شهرداری شیراز مکلف شد پس از تصویب این لایحه، ظرف مدت یک ماه آیین‌نامه اداره قطعه نام‌آوران و مفاخر شیراز را برای تصویب به شورای شهر شیراز ارائه کند تا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی و در صحن علنی به تصویب برسد.
وی افزود: در صورت تصویب در صحن علنی، ارائه قبر دوطبقه به اهداکنندگان عضو نیز باهدف قدردانی از این حرکت انسان دوستانه به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

تحلیل خبر

شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی کلان‌شهر شیراز در دوره‌های مختلف از اختصاص قطعه‌ای در آرامستان بهشت احمدی به هنرمندان، روزنامه‌نگاران و چهره‌های شاخص ادب و هنر این شهر سخن گفته و می‌گویند.
هرچند در معرکه‌ای که افرادی به‌عنوان هنرمند، روزنامه‌نگار و... خود را به این عرصه‌ها آویزان کرده و درواقع به واسطه‌گری در این‌گونه زمینه‌ها می‌پردازند و برای خود دکان‌های پرسودی را باز کرده‌اند، اختصاص قطعه ویژه‌ای از آرامستان بهشت احمدی، کاری سخت و پرحاشیه به‌نظر می‌رسد، اما این وضعیت نباید موجب نادیده گرفتن جایگاه هنرمندان واقعی، اهالی راستین رسانه و چهره‌های شاخص و وزین در عرصه‌های ادبی و فرهنگی و... شود.
متولیان و مسئولان دستگاه‌هایی که عهده‌دار وظایفی درزمینه‌های ادبی، فرهنگی، هنری و... هستند باید همت گمارند و در این راه گام بردارند و با قاطعیت و بدون دخالت دادن ملاحظات متداولی که همواره سد راه ترقی و تعالی کشور می‌شود، به ارائه راهکارهای عملی بپردازند.
آنچه در این رابطه در پایتخت کشور صورت گرفته با تلفیقی از ویژگی‌ها و مختصات کلان‌شهر شیراز می‌تواند راهگشای مناسبی برای تحقق این امر باشد.
البته مهم‌تر و اساسی‌تر از این اقدام، گذر از بی‌سروسامانی‌ها و وجود آشفته‌بازار در عرصه‌های هنری و ادبی و... است که در صورت بی‌توجهی و بی‌اعتنایی هم هنرمندان و فرهیختگان راستین و هم مسئولان مکلف و موظف، در آینده‌ای نه‌چندان دور باید منتظر پوکی و پوچی این عرصه‌ها باشیم و فاتحه ادب، هنر، فرهنگ و... را بخوانیم، چراکه ادامه این روند و رویه به قربانی شدن ظرفیت‌های طلایی و ارزشمند در این زمینه می‌انجامد و کشور اصلی‌ترین سرمایه‌های خود را از دست خواهد داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها