پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 24 دی 1397 ، 32 : 13

کد خبر : 18694

از 0 نفر 0

بازداشت عامل کودک‌آزاری در کرمان

بازداشت عامل کودک‌آزاری در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان درخصوص آخرین جزئیات کلیپ کودک‌آزاری منتشر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان درخصوص آخرین جزئیات کلیپ کودک‌آزاری منتشر شده در فضای مجازی که در آن مأمور شهرداری کودکان کاری که گل می‌فروختند را مجبور می‌کند گل‌ها را بخورند، گفت: به‌عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود کرده‌ایم، متهم اصلی بازداشت شده و سایر متهمان تحت تعقیب قضائی قرارگرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به مشاهده و رصد  فیلمی در فضای مجازی توسط حوزه معاونت امور فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با موضوع کودک‌آزاری، بلافاصله از سوی معاونت مربوطه اعلام‌جرم  شد.
این مقام ارشد قضایی در استان کرمان اعلام کرد: علیرغم عدم طرح شکایت از سوی افراد، به‌عنوان مدعی‌العموم و به دلیل وقوع کودک‌آزاری و تخلف از مفاد قانونی و ارتکاب جرم، علیه مسئولان ذی‌ربط اعلام‌جرم و در این رابطه پرونده‌ای، از جنبه عمومی اعلام‌جرم و متهم اصلی دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت است.
سالاری تصریح کرد: کلیه افرادی که در این رابطه کوتاهی، قصور و جرمی انجام داده‌اند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
دادستان کرمان بیان کرد: فضای مجازی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی کنترل و رصد می‌شود و در صورت وقوع جرم اقدامات مقتضی در جهت مقابله با جرائم انجام خواهد
گرفت.

تحلیل خبر

ضرب‌المثل متداول و معروف «بردن کلاه با سر...» مصداق رفتار برخی از مأموران در شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.
از یک‌سو نداشتن دانش و اطلاعات لازم قانونی و از جانب دیگر پایین بودن سطح فرهنگ و عدم تطبیق صلاحیت افراد با کار و حرفه‌ای که به آن اشتغال دارند، موجب بروز وقایعی نظیر آنچه در شهرداری کرمان اتفاق افتاده است می‌شود و تبعات و پیامدهای ناخوشایندی را با خود به همراه می‌آورد.
حدود ۲۰ سال پیش پرسنل یکی از ادارات، بیمار روانی ولگردی را به خارج از شهر برده و در بیابان رها کرده بود که به‌دنبال آن با شکایت بستگان آن بیمار روانی، این کارمند بیش از سه سال درگیر دادگاه و محاکمه بود تا سرانجام با تحمل مشقت‌های بسیار توانست رضایت شاکیان را بگیرد و از دردسر بزرگی که برای خود و دیگران ایجاد کرده بود رهایی یابد.
با بررسی علل این‌گونه وقایع، به نخستین علتی که پی می‌بریم، نبود آموزش درزمینه‌های کاری و شغلی افرادی است که معلوم نیست چگونه و از چه راه‌هایی به مجموعه‌های اجرایی وابسته و یا تحت نظارت دولت راه یافته‌اند و بدون تخصص و تبحر لازم دست به هر کار دلخواه خود می‌زنند و مدام دردسرآفرینی می‌کنند.
از سوی دیگر این‌گونه وقایع، نیاز مبرم به برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه را برای ساماندهی کودکان و نوجوانان کار به مسئولان ذی‌ربط گوشزد می‌کند تا شاهد فقر و محرومیت هیچ هموطنی نباشیم، چراکه عجز و ناتوانی و نداری به‌هیچ‌عنوان اصولی و تحت هیچ شرایط منطقی در مختصات کشور ثروتمند ما که سرشار از نعمات الهی است،
نمی‌گنجد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها