پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 26 بهمن 1397 ، 18 : 16

کد خبر : 18759

از 0 نفر 0

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

پیش‌بینی افزایش سفرها  در نوروز امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از پیش‌بینی افزایش سفرها در ایام نوروز خبر داد...

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از پیش‌بینی افزایش سفرها در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها جزو رویکردهای اصلی‌مان و نقش زیادی در ارتقای رضایتمندی مردم در پی دارد. وی بابیان اینکه نحوه رفتار مأموران با کاربران ترافیک بر فرهنگ ترافیکی تأثیر می‌گذارد، گفت: این قطعاً به ما کمک می‌کند تا مأموران ما با آرامش بیشتری مأموریت‌های خود را انجام دهند.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره سفرهای نوروزی نیز گفت: با توجه به الگوی سفرهای نوروزی که استفاده از وسایل نقلیه شخصی بر وسایل حمل‌ونقل عمومی ارجحیت دارد و همچنین بیش از ۸۰۰ هزار خودروی نو شماره‌ای که امسال وارد چرخه ترافیک شده و نیز افزایش افراد نوگواهینامه، پیش‌بینی ما این است که سفرها در تعطیلات نوروز ۹۸ افزایش خواهد داشت.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن برای اسفندماه و خریدها و همچنین ایام نوروز نیز در سراسر کشور طرح ترافیکی ویژه‌ای را اجرا خواهیم کرد که جزئیات آن اعلام می‌شود.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره افزایش شمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در کشور نیز گفت: طبق آمارهای پزشکی قانونی در ۹ ماهه امسال کمتر از یک درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی افزایش داشته است که کاهش این امر نیازمند ورود و مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه است.

تحلیل خبر

مسافرت ازجمله الزامات برای داشتن روحیه سالم و شاد و رفع خستگی‌های فکری و ذهنی در انسان‌هاست؛ اما ملزومات و سازوکارهای ویژه خود را می‌طلبد تا مسافر بتواند به نتیجه مطلوب برسد و نه‌تنها خود و دیگران را با مخاطرات بسیار مواجه نکند بلکه با بهره‌گیری از خواص سفر، هم در خود و خانواده‌اش نشاط و شادابی ایجاد کند و هم انرژی‌های مثبت و مفیدی را که با مسافرت به دست آورده، به دیگران نیز منتقل کند.
متأسفانه اغلب مسافرت‌هایی که هم‌وطنان ما انجام می‌دهند به دلیل هم مشکلات و کمبودهای اقتصادی و هم ضعف‌های فرهنگی و آموزشی، نه‌تنها نتایج مطلوب را دربر ندارد بلکه منجر به‌تصادف، تحمل سختی‌ها، به جان خریدن خطرهای بسیار و... می‌شود.
این وضعیت هم ناشی از نبود برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسئولان ذی‌ربط و هم بی‌هدفی و سرگردانی و وقت‌گذرانی در انجام سفرهاست، چراکه در ایام تعطیلاتی مانند نوروز همواره با تراکم خودروها در راه‌های ارتباطی و بروز و ظهور انواع و اقسام کمبودها و کاستی‌ها مواجه می‌شویم؛ اما در ماه‌های دیگر سال از انجام سفرهای بین‌شهری چندان خبری نیست گویی لذت بردن و بهره‌جویی از سفر تنها در نخستین روزهای سال خلاصه و منحصر شده است و نمی‌توان به‌طورمثال از زیبایی‌ها و ویژگی‌های فصل دل‌انگیز پاییز هم استفاده کرد.
همچنین کمبود شدید امکانات سفر برای کسانی که از امکانات و بودجه لازم مسافرت برخوردار نیستند، مخاطرات و سختی‌هایی را در پی دارد که هرگز نتیجه مطلوبی را حاصل نمی‌کند، چراکه نداشتن مکان مناسب خواب و استراحت، انتظار کشیدن‌های طولانی برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌ها و اماکن عمومی و... نمی‌تواند سفر خوب و خوشی را رقم
بزند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها