جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 30 بهمن 1397 ، 00 : 14

کد خبر : 18772

از 0 نفر 0

رئیس اورژانس تهران: زمان رسیدن اورژانس ۱۶ دقیقه است

رئیس اورژانس تهران: زمان رسیدن اورژانس ۱۶ دقیقه است

رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: در حال حاضر زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار...

رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: در حال حاضر زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار تقریباً استاندارد و حدود ۱۶ دقیقه است.
به گزارش ایسنا، دکتر پیمان صابریان در اولین مجمع خیرین سلامت و اورژانس کشور با اشاره به اینکه اورژانس تنها ارگانی در کشور است که از ابتدا تا انتهای فعالیت امدادرسانی خود را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد، گفت: ما در سطح کشور و سطح شهر تهران کمبودهایی داریم، اما کارکنان اورژانس باوجود تمام این کمبودها تلاش می‌کنند تا استانداردهای لازم را فراهم کنند.

تحلیل خبر

آنچه مسلم است، سرمایه‌های اصلی هر کشور، شهر، خانواده و... انسان‌ها با توانمندی‌های لازم هستند که بدون برخورداری از نعمت سلامتی کارایی خود را از دست خواهند داد، ازاین‌رو حفظ و حراست از تندرستی جسمانی و روانی افراد جامعه باید نخستین اولویت دستگاه‌های حاکمیتی باشد.
یکی از مواردی که به مرگ و زندگی افراد بستگی کامل دارد و در اصطلاح پزشکی «زمان طلایی» نامیده شده، فاصله رساندن خدمات لازم درمانی به بیمارانی است که وضعیت «اورژانسی» دارند و چنانچه مدت زمان فرصت بازیابی و بازتوانی آنان از دست برود، جان خود را از دست خواهند داد که البته این مهم وابسته و پیوسته به عواملی مانند امکانات و تجهیزات لازم پزشکی، آموزش‌های لازم به شهروندان، وضعیت ترافیک و... دارد و دستگاه‌های موظف و مکلفی که هرکدام به‌نوعی در این زمینه مسئولیت دارند باید موانع و مشکلات موجود بر سر راه خدمات‌رسانی درمانی را بردارند و به جان انسان‌ها اهمیت دهند و آنان را محترم بشمارند.
نکته بسیار بااهمیتی که در این رابطه باید توجه لازم را به آن داشت، اطلاع‌رسانی‌های ضروری از سوی هم رسانه ملی و هم روابط عمومی‌های دستگاه‌های مرتبط با این موضوع است که باید شهروندان را با انجام کارهای اولیه در مواقعی که با بیمار اورژانسی مواجه می‌شوند، آشنا و هم آنان را از نشانی مراکز درمانی نزدیک به محل سکونت و یا کارشان مطلع کنند تا زمان طلایی درمان بیمار سپری نشود و به خاطر سهل‌انگاری‌ها و ندانم‌کاری‌ها، جان شیرین انسان‌ها از دست نرود.
در اینجا نباید ازنظر دور داشت که در تمام کشورها، حراست از سلامتی مردم، اولویت نخست است و دولت‌ها برای تحقق این امر هزینه‌های لازم و حتی کافی را بی‌چون‌وچرا انجام می‌دهند و حفظ جان مردم خط قرمز اولیه آن‌ها محسوب
می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها