جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 1 اسفند 1397 ، 04 : 12

کد خبر : 18773

از 0 نفر 0

شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی شود

شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی شود

شهردار تهران با تأکید بر اینکه نباید همه شهر تبدیل به یک کارگاه ساختمانی بشود، گفت: باید تعادل را در توسعه شهر رعایت کنیم...

شهردار تهران با تأکید بر اینکه نباید همه شهر تبدیل به یک کارگاه ساختمانی بشود، گفت: باید تعادل را در توسعه شهر رعایت کنیم.
به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در یک برنامه رادیویی در مورد کارگاه‌های عمرانی موجود در شهر گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هم شهر قابل زندگی و هم قابل سرویس دادن به مردم باشد و می‌بایست منافع هم به شکل متعادل و عادلانه در بین همه شهروندان توزیع شود.

تحلیل خبر

اقدامات عمرانی بدون در نظر گرفتن عوارض ناشی از آن و نادیده گرفتن حواشی مربوطه، زیر پا گذاشتن حقوق عمومی است که باید موردتوجه و دقت‌نظر دستگاه‌های مسئول و ناظر قرار گیرد.
تخریب و بنای ساختمان‌هایی که در گوشه گوشه شهر انجام می‌شود و به‌طورمعمول در یک دوره بین یک سال تا سه سال به‌طول می‌انجامد تا به پایان برسد، بدون تردید آسیب‌هایی را به همسایگان و مجاوران خود و همچنین عابران سواره و پیاده‌ای که از نزدیکی آن گذر می‌کنند، وارد می‌کند که اغلب نیز جبران‌ناپذیر و یا پرهزینه است و متأسفانه در این رابطه هم با ضعف و نبود قانون به‌روز و قابل‌اجرا، مواجه هستیم و هم با سستی و اهمیت ندادن به ضوابط و مقررات موجود دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.
خاطره تلخ دوره ۱۲ ساله فرسایشی اجرای مراحل نخستین قطارشهری شیراز که میلیون‌ها ساعت وقت شهروندان را نابود کرد و اعصاب آنان را سوهان زد، هرگز فراموش نمی‌شود، چراکه در این مدت بسیار طولانی از هزینه‌های سنگین تعمیر و تعویض قطعات خودروهایی که چاره‌ای جز گذر از دست‌اندازهای صعب‌العبور به‌ویژه در محور خیابان زند را نداشتند گرفته تا بحث‌وجدل و دعواهایی که لاجرم در این‌گونه وضعیت‌ها به وجود می‌آید، خسارت‌های مخوفی را برجای گذاشت که برآورد دقیق آن‌ها با آنچه حاصل داشت، شاید قابل قیاس و سنجش نباشد.
همچنین شماری از اقدامات عمرانی بدون پیوست‌های لازم، به آلودگی‌های بسیاری به‌ویژه آلودگی صوتی منجر می‌شود که در صورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم و تصویب قوانین و مقررات مربوطه، همراه با اجرای بدون ملاحظات مزاحم و مخرب، می‌تواند شهروندان را از آسیب‌های متعدد رهایی دهد و مصون کند.
اشاره شهردار تهران به این مهم نخستین‌ باری است که از زبان یک مسئول ارشد شهری شنیده می‌شود که جای خرسندی است؛ اما نباید تنها در حرف و بیان خلاصه و مختصر شود و لازم است که در سطح شوراهای اسلامی شهرها، به‌ویژه کلان‌شهرها مطرح و منجر به مصوبات لازم شود تا ازاین‌به‌بعد ایمنی، سلامتی، آسایش و آرامش شهروندان قربانی بی‌توجهی‌ها و ندانم‌کاری‌ها نشود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها