جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 3 اسفند 1397 ، 00 : 13

کد خبر : 18778

از 0 نفر 0

میوه شب عید در 50 نقطه شیراز عرضه می‌شود

میوه شب عید در 50 نقطه شیراز عرضه می‌شود

در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان مقرر شد که میوه شب عید در مرحله نخست در روزهای پایانی سال در افزون بر 50 نقطه شهر شیراز توزیع شود...

در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان مقرر شد که میوه شب عید در مرحله نخست در روزهای پایانی سال در افزون بر 50 نقطه شهر شیراز توزیع شود.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، در این نشست مقرر شد این اقدام با همکاری مشترک سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز و اصناف با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، با نصب بنر و درج قیمت تنظیم بازار توزیع شود.
فرماندار شیراز در این نشست گفت: در فاصله یک ماه تا عید نوروز، باید بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک برای کنترل قیمت‌ها با جدیت و شدت بیشتری دنبال شود به‌گونه‌ای که مردم این نظارت را احساس کنند.
محمدرضا امیری افزود: نظارت و بازرسی از اول اسفندماه 97 تا پایان تعطیلات نوروز 98 به‌صورت جدی‌تر در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه دامپزشکی قرار گیرد و با متخلفان به‌طورجدی برخورد قانونی شود.
فرماندار شیراز گفت: در این راستا، سازمان تعزیرات حکومتی طی این مدت به‌ویژه در ایام پایانی سال جاری و ابتدای سال جدید از طریق شعبات سیار این سازمان به‌صورت کشیک از اصناف بازدید می‌کند و پرونده‌های ارسال شده از مبادی بازرسی به‌صورت ویژه بررسی و در اسرع وقت حکم قانونی صادر
می‌شود.  
رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز گفت: درخصوص تنظیم بازار بایستی به همه عوامل تأثیرگذار بر قیمت‌ها و بازار نگاهی جامع و کامل داشته باشیم تا بتوانیم از نتایج مطلوب آن بهره‌مند شویم.
وی اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های اخیر دشمنان، مشکلاتی در حوزه‌های واردات، صادرات و حمل‌ونقل کالاهای اساسی به وجود آمده است؛ اما باید با هماهنگی و هم‌افزایی مناسب، فشارها به حداقل برسد و اجازه ندهیم خدای‌نکرده مردم احساس کنند کالاهای ضروری کمیاب بوده و با جدیت از تشدید مشکلات جلوگیری به عمل آید.
امیری گفت: امنیت روانی مردم در مورد تأمین کالاهای موردنیازشان باید تأمین شود و مردم احساس کنند که دولت در این خصوص همراه آن‌ها است و تمام تلاش جهت رفع مشکلات انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان شیراز درباره محل استقرار مکان‌های توزیع میوه شب عید نیز گفت: پلیس راهور و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری و سایر دستگاه‌های توزیع کالاها و دستگاه‌های نظارتی همکاری لازم را داشته باشند تا دسترسی به کالاهای موردنیاز مردم در طرح تنظیم بازار در تمام نقاط شهر به‌راحتی وجود داشته
باشد.
امیری ادامه داد: با توجه به تأکید استاندار فارس مبنی بر تلاش جهت مدیریت شرایط کنونی و تلاش در تأمین به‌موقع کالاهای اساسی موردنیاز مردم و جلوگیری از به‌زحمت افتادن مردم، آماده خدمات‌رسانی مناسب به مردم شهرستان شیراز خواهیم بود.
در این جلسه درباره تأمین و فرایند توزیع کالاهای اساسی بر اساس طرح تنظیم بازار شهرستان شیراز بحث و تبادل‌نظر
شد.

تحلیل خبر

موضوع توزیع و کنترل قیمت میوه شب عید در شیراز مانند پخش مکرر سریال‌های تکراری تلویزیونی، هرساله در اسفندماه از سوی فرمانداری، شهرداری و... بارها اعلام می‌شود، اما به دنبال این‌همه اطلاع‌رسانی! از مکان‌های معرفی ‌شده برای این منظور خبری در دست نبوده و نیست که البته امسال درعین‌حال تأکیدات و تمهیدات شرح داده ‌شده در این خبر، حتی از اعلام نشانی مراکز توزیع میوه نیز خودداری و فقط به اقداماتی که انجام خواهد شد، بسنده کرده‌اند.
مردم علاوه‌بر اینکه به جای‌جای شهر سر می‌زنند تا شاید یکی از مراکز تعیین ‌شده برای عرضه میوه موردنیازشان را پیدا کنند، مجبور به اتلاف‌وقت برای دستیابی به میوه باکیفیت و با قیمت منصفانه و کنترل‌شده، می‌شوند؛ اما درنهایت مجبورند نیاز خود را در مغازه‌های میوه‌فروشی عادی و معمولی برآورده کنند و به‌اصطلاح میوه را با «قیمت آزاد!» بخرند.
ای‌کاش مسئولان مربوطه حداقل موجب اتلاف وقت و سرگردانی شهروندان نمی‌شدند و از همان ابتدا با صراحت اعلام می‌کردند که از میوه مناسب و ارزان خبری نیست و به‌قول آنچه بر روی شماری از ماشین‌های سنگین می‌نویسند که
«گشتم نبود؛ نگرد که نیست» را به‌صورت بنر درمی‌آوردند و به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی می‌کردند تا از سرگردانی و سردرگمی شهروندان جلوگیری
می‌شد.
اسفندماه سال گذشته به تمام مراکزی که از سوی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل مزاحم برای عرضه میوه شب عید اعلام شده بود، سر زدم که همگی اظهار می‌کردند «میوه کنترل بازار! تمام شد»، حال پیدا کنید پرتقال‌فروش را!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها