پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 22 اسفند 1397 ، 01 : 13

کد خبر : 18831

از 0 نفر 0

توضیحات حناچی درباره چرایی استفاده از درختان سوزنی‌برگ در تهران

توضیحات حناچی درباره چرایی استفاده از درختان سوزنی‌برگ در تهران

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از...

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پروژه تقاطع سه‌راه باغ شهر در توضیح استفاده از درختان سوزنی‌برگ در تهران گفت: این درختان نسبت به سایر گونه‌ها آب کمتری نیاز دارند؛ شاید بهره‌وری بالایی نداشته باشند؛ اما آب کمتری مصرف می‌کند، البته زیاد هم ضعیف نیستند و نکته قابل‌توجه درباره این درختان این است که همیشه‌سبز هستند.

تحلیل خبر

گاهی مطالب و اظهارنظرهایی را می‌خوانیم و یا می‌شنویم که ضرب‌المثل‌های پرمغز و نغزمان را به ذهن می‌آورد و تحسین ما را نسبت به محتوای غنی و قوی آن‌ها برمی‌انگیزد. ازجمله این جملات کوتاه که دنیایی معنا و مفهوم را در دل خود دارد، «آفتاب آمد دلیل آفتاب» است که بر اظهارات عجیب‌وغریب برخی که با عناوینی مانند «کارشناس»، «محقق و پژوهشگر» و... به خورد خلق‌الله داده می‌شود و درک و فهم همگانی را نیز به‌هیچ می‌انگارند! خط بطلان می‌کشد.
ازجمله سخنان تعجب‌برانگیزی که در این اواخر با رنگ و لعاب «کارشناسی» مطرح شده است اینکه، درخت معروف و شناخته‌شده، کهن، تاریخی و... «سرو»، مناسب برای تهران و یا ایران نیست! و در عوض گونه‌های غیربومی، نامأنوس و ناشناخته و امتحان پس‌نداده‌ای را معرفی کرده‌اند! و آنچنان بر سر سرو سهی کوبیده‌اند که گویی غریبه است و باید آن را به‌دست اره‌برقی، تبر و یا آتش سپرد!
البته آبشخور این‌گونه اظهارات موهوم هم ناآگاهی و نداشتن شناخت از وضعیت بومی ایران است و هم می‌تواند ناشی از منفعت‌طلبی‌ها و کاسبی‌های سودجویانه برای فروش و تحمیل گونه‌های گیاهی وارداتی و ناهمگون با آب‌وهوای کشور باشد؛ اما آنچه موجب دل‌آرامی و رفع نگرانی در این زمینه می‌شود، سخنان شهردار تهران است که معلوم می‌کند نسبت به مدعیان وارونه‌گو، عکس‌العمل مناسبی را نشان داده و از این درخت بلندقامت و همیشه‌سبز که در جای‌جای ایران عزیز طی هزاران سال جلوه‌گری کرده و می‌کند، شناخت لازم را
دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها