جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 25 اسفند 1397 ، 46 : 12

کد خبر : 18840

از 0 نفر 0

استاندار فارس: کشاورزی مدرن به دنبال تولید محصولات طبیعی (ارگانیک) است

استاندار فارس: کشاورزی مدرن به دنبال تولید محصولات طبیعی (ارگانیک) است

استاندار فارس گفت: کشاورزی مدرن به دنبال تولید محصولات طبیعی (ارگانیک) است و کمتر از گذشته تأکید بر استفاده از کود و سموم آفت‌کش دارد...

استاندار فارس گفت: کشاورزی مدرن به دنبال تولید محصولات طبیعی (ارگانیک) است و کمتر از گذشته تأکید بر استفاده از کود و سموم آفت‌کش دارد.
به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی در سی و سومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی استان فارس اضافه کرد: اقتصاد کشاورزی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اقتصاد و تأمین‌کننده نیازهای اساسی کشور است و در استان فارس که کشاورزی محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی بوده چند سالی است که کشاورزی دچار چالش آب ‌شده و می‌توان با استفاده از نیروی انسانی مجرب، پیشرفت علم و فعالیت‌های دانش‌بنیان بر مشکلات فائق آمد.
استاندار فارس بیان کرد: جایگاه استان فارس در کشور در حوزه کشاورزی نشان از آن دارد که کشاورزی در استان پیشرو است و کشاورزان پیشرو به فکر توسعه و هدفمند هستند و با برنامه‌ریزی کلان نسبت به فعالیت‌های خود اقدام می‌کنند.
رحیمی اضافه کرد: آموزش بهره‌برداران منجر به اقتصادی کردن محصولات، افزایش بهره‌وری و گذر از اقتصاد معیشتی کشاورزان خواهد شد.
استاندار فارس گفت: کشاورزی مدرن به دنبال تولید محصولات طبیعی (ارگانیک) است و کمتر از گذشته تأکید بر استفاده از کود و سموم آفت‌کش دارد.

تحلیل خبر

در دهه اخیر موضوعاتی نظیر محصولات ارگانیک کشاورزی و باغداری، کشاورزی مدرن، کشاورزی اقتصادی و غیرمعیشتی و... در محافل رسمی و غیررسمی، بخش‌های بهداشتی و درمانی، تشکل‌های زیست‌محیطی و... مطرح شده و مسئولان مربوطه نیز در دوره‌های مختلف مدیریتی بر آن تأکید کرده‌اند، اما باگذشت این‌همه سال هنوز نه‌تنها طرح و برنامه‌ای جدی و کاربردی در این زمینه ارائه نشده، بلکه در مقام اجرا همچنان در نقطه صفر باقی‌مانده است. گویی سازمان‌ها و نهادهایی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی جز نقش ژاندارمی و حفاظتی آن‌ هم با ده‌ها اماواگر و ابهام، رسالت و وظیفه‌ دیگری را برعهده ندارند و منابع بسیار ارزشمند خدادادی همواره باید بی‌استفاده بماند و یا مدام هم به مصارف روزمره  کم‌بهره و بی‌بهره برسد و هم سلامتی جامعه را با تهدیدهای گوناگون مواجه کند.
برای مردم مهم نیست که این‌گونه نهادها و سازمان‌ها هرماه و هرسال گزارش عملکرد خود را بر روی کاغذ بیاورند و به‌وسیله آن به تبلیغات متداول و کلیشه‌ای بپردازند، اما آنچه اهمیت دارد این است که اقدامات عینی و واقعی شود و تأثیرات آن هم در زندگی کشاورزان و باغداران و هم در اقتصاد کشور محسوس و ملموس باشد.
کشاورزان بارها از کشت محصولات پرآب‌بر نهی شده‌اند، مدام از آبیاری‌ نوین سخن به‌میان می‌آید، همواره بر تبدیل کشاورزی به باغداری در مناطق کم‌آب تأکید می‌شود و... اما درصحنه عمل و اقدام چیزی مشاهده نمی‌شود و روش‌های قدیمی و منسوخ شده در این بخش‌ها همچنان در حد وسیعی دیده می‌شود.
در مورد محصولات ارگانیک نیز هنوز نظرات مختلف مسئولان در بخش‌های مرتبط یکی نشده و همچنان با تضاد و اختلاف عمیق مواجه است، چراکه یکی از مزایای محصولات تراریخته داد سخن سر می‌دهد و دیگری زیان‌های جبران‌ناپذیر آن را برمی‌شمارد و در این میان ذهن جامعه همچنان در تردید و ابهام متوقف شده و این وضعیت توان تصمیم و انتخاب را از مردم ستانده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها