شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 27 اسفند 1397 ، 22 : 12

کد خبر : 18850

از 0 نفر 0

واکنش مهماندار به ویدئو نزاع مأمور راهور در بزرگراه

واکنش مهماندار به ویدئو نزاع مأمور راهور در بزرگراه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را در مورد انتشار ویدیویی از درگیری مأمور راهور با یک شهروند ارائه کرد...

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را در مورد انتشار ویدیویی از درگیری مأمور راهور با یک شهروند ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه نشست خود درباره انتشار ویدیویی از ضرب و شتم یک شهروند از سوی مأمور پلیس راهور در یکی از بزرگراه‌های تهران گفت: مجموعه همکاران من در پلیس راهور افراد بسیار زحمت کشی هستند که همه شاهد آن هستند و رفتار یک نفر را نباید به‌حساب کارکنان آن مجموعه گذاشت.
وی افزود: ما از هیچ رفتار خشونت‌آمیزی حمایت نمی‌کنیم و هر فردی در هر رده‌ای که باشد و مرتکب رفتار خشونت‌آمیز شود با آن برخورد می‌کنیم.
وی افزود: به‌محض انتشار این کلیپ سردار فرمانده ناجا و فرمانده تهران بزرگ دستور ویژه برای پیگیری این موضوع دادند تا از مأمور و شهود تحقیق شود.
مهماندار ادامه داد: البته در تصویر مشخص است که فرد ضارب سرباز وظیفه است و البته کسی که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، خانم نیست، آقایی است با پیراهن قرمز و موهای بلند که مرتبط با موضوع هم نبوده و در ماجرا مداخله هم کرده است.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، این افسر وظیفه شناسایی شده و اتفاقاً دارای مدرک لیسانس برق است.
وی اضافه کرد: سربازان وظیفه 1.5 تا دو سال مهمان ما هستند و ما هم حدود دو ماه آنان را آموزش می‌دهیم تا بتوانند در یکسری اقدامات به مأموران ما کمک کنند.
وی افزود: از زحمات عمده سربازان وظیفه تشکر می‌کنم، این را هم قبول داریم که مسئولیت این سربازان با ما است، اما واقعیت این است که به دلیل برخی مسائل درگذشته، آموزش‌های قبلی، تربیت و... رفتارهایی می‌کنند که ممکن است ناشایست باشد.
مهماندار افزود: البته ما آموزش‌های ضمن خدمت نیز برای سربازانمان داریم و مسئولیتمان را هم می‌پذیریم و ان‌شاءالله به‌محض وصول نتیجه گزارش آن را اعلام خواهیم کرد.

تحلیل خبر

در لزوم اقتدار داشتن پلیس هیچ‌گونه تردیدی نیست، اما این اقتدار نباید کاربردی جز ایجاد ناامنی برای متخلفان و مجرمان داشته باشد. تردیدی نیست که اقتدار راستین پلیس تنها در سایه اعتماد و اطمینان مردم و حمایت‌های مردمی به‌دست می‌آید.
همچنین احساس امنیت که به‌مراتب بااهمیت‌تر از خود امنیت است، جز باوجود پلیس جامعه‌محور میسر نمی‌شود، ازاین‌روی پلیس باید به‌گونه‌ای رفتار کند و با شهروندان تعامل داشته باشد که همگان او را از آن خود و برای خود بدانند و با مشاهده مأمور پلیس حس خوب آرامش و امنیت به مردم دست دهد.
برای تحقق وضعیت مطلوب در تعامل پلیس با آحاد جامعه لازم است که با تخلفاتی که توسط مأموران صورت می‌گیرد، با جدیت و قدرت برخورد شود تا شأن و جایگاه ارزشمند پلیس در سطح عمومی دچار خدشه و آسیب نشود.
همچنین مأموران صدیق و وظیفه‌شناس مردمی باید مورد تشویق قرار گیرند، همان‌طور که یکی از مأموران خوب و دوست‌داشتنی پلیس در تهران، هیچ‌گونه تفاوتی بین فوتبالیست خطاکار و سایر شهروندان قائل نشد و مأموریت خود را به‌نحواحسن انجام داد که تحسین همگان را نیز در پی
داشت.
امیدواریم این ‌بار نیز با مأموری که شأن و حرمت پلیس را شکسته و دست به رفتار غیراخلاقی و خلاف مقررات و مأموریت محوله زده است، با اجرای دقیق و کامل قانون، برخوردهای لازم صورت گیرد تا درس عبرتی برای مأمورانی باشد که ضرب‌المثل معروف «سر را با کلاه بردن» در مورد آنان صدق می‌کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها