جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 21 فروردین 1398 ، 24 : 17

کد خبر : 18865

از 0 نفر 0

اجازه نمی دهیم موضوعات اجتماعی رنگ و بوی سیاسی بگیرد

اجازه نمی دهیم موضوعات اجتماعی رنگ و بوی  سیاسی بگیرد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه اگر امسال موضوع...

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه اگر امسال موضوع «تاب‌آوری اجتماعی» به‌عنوان شعار سال انجمن مددکاری انتخاب شده به معنی سوختن و ساختن نیست، گفت: بلکه دنبال توانمندسازی هستیم چرا که اگر تاب‌آوری افزایش یابد، کیفیت زندگی نیز افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا، سید حسن موسوی چلک در دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی و تاب‌آوری اجتماعی، با بیان اینکه شعار امسال انجمن مددکاری اجتماعی «تاب‌آوری» است، گفت: در حالی وارد شصت‌ودومین سال تأسیس رشته مددکاری می‌شویم که دومین کنگره بین‌المللی را برگزار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه مددکاری اجتماعی مرز نمی‌شناسد، افزود: مهمانان خارجی این برنامه سفیران ایران برای معرفی ظرفیت‌های ما در جهان هستند.
موسوی چلک با بیان اینکه نزدیک به ۶٠ سازمان در این برنامه همکاری داشتند، اظهار کرد: اگر امسال موضوع تاب‌آوری اجتماعی به‌عنوان شعار سال انتخاب شده به معنی سوختن و ساختن نیست، گفت: بلکه دنبال توانمندسازی هستیم چرا که اگر تاب‌آوری افزایش یابد، کیفیت زندگی نیز افزایش می یابد و تاب آوری نیز یکی از این روش‌هاست.
موسوی چلک با بیان اینکه هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم موضوعات اجتماعی رنگ و بوی سیاسی بگیرد، افزود: نتیجه بِه زیستن، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

تحلیل خبر

ویروس ویرانگر سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری‌هایی که طی چند دهه، خسارت‌های سهمگین و جبران‌ناپذیری را به کشور و اقشار مختلف جامعه وارد کرده است، آنچنان بافت‌‌بافتِ پیکر زخم‌خوره‌ی جامعه را فراگرفته که دیگر هیچ‌کجا و هیچ‌چیزی را نمی‌توان یافت که از هجوم این ویروس ساخته و پرداخته‌ی تفکر متحجرانه‌ی «حیدری- نعمتی» مصون و محفوظ مانده باشد.
حال؛ رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران چگونه و چطور اجازه نخواهد داد که موضوعات اجتماعی رنگ و بوی سیاسی بگیرد، جای تأمل بسیار دارد!
در هنگامه‌ای که از قعر اقیانوس‌ها تا اوج کهکشان‌ها برای سوءاستفاده‌های سیاسی به کار گرفته می‌شود و «قدرت» تنها هدف باندها و شبکه‌های شکل‌یافته در فضای انحرافات و کج‌فکری‌ها و کج‌روی‌هاست و جز تکیه‌بر قدرت، هیچ‌چیزی برای آنان معنا و مفهومی ندارد، مگر می‌شود که موضوعات اجتماعی رنگ‌وبوی سیاسی نگیرد!؟
در آشفته‌بازاری که سایه شوم سیاست، بر اقتصاد، فرهنگ، ادب و هنر و... افتاده و مرجعیت اجتماعی در اختیار شماری سبک‌سر و بی‌محتوا که به‌عنوان «سلبیریتی» عرصه‌های مختلفی را تصاحب و غصب کرده‌اند، قرار گرفته است، چگونه می‌توان موضوعات اجتماعی را از گزند ویروس‌ها و میکروب‌های یورشگر رهانید و در هوای سالم تنفس کرد!؟
زمانی که «فلسفه» در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... رنگ می‌بازد و فیلسوف منزوی و خانه‌نشین می‌شود و در عوض سطح گسترده‌ای از جامعه به جولانگاه برخی هنرمند بی‌هنر و ورزشکار ناپهلوان و سیاستکارِ ریاکارِ بی‌دیانت و زورمداران تهی از اخلاق می‌شود، چگونه می‌توان انتظار حرکت در جاده سلامت را داشت!؟
زمانی که محیط برای پیدایش و رشد احزاب رسمی و شناسنامه‌دار و باهوّیت، مساعد نیست اما شبکه‌های باندی و مافیایی همچنان گسترش می‌یابند، نمی‌توان در عرصه‌های اجتماعی به فعالیت‌های پاک و خدامحورانه، خلاقانه، صادقانه و... پرداخت. بنابراین باید از بیخ و بن درخت آلوده‌ی مهاجم، نامأنوس و غیربومی سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری را درآورد و از نو نهال راستی، صدق، صفا، عشق، مهر و دوستی و پاکی و بی‌ریایی را کاشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها