پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 22 شهریور 1398 ، 36 : 15

کد خبر : 19032

از 0 نفر 0

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ۹۵ درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند

عضو کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس: ۹۵ درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از ناتوانی ۹۵ درصد مردم در مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی، رابطه...

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از ناتوانی ۹۵ درصد مردم در مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی، رابطه مالی میان برخی پزشکان با بیمارستان‌های خصوصی را ناشی از ضعف نظارت وزارت بهداشت دانست.
عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت مبنی بر اینکه 80 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند، گفت: وزارت بهداشت باید در این مسیر به‌گونه‌ای گام بردارد که خطری متوجه قشر ضعیف و متوسط جامعه برای مراجعه به مراکز درمانی نشود و درمان مردم به‌هیچ‌وجه نباید تحت تأثیر مشکلات اقتصادی قرار گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امکان ارائه خدمات در بخش دولتی باید برای همه وجود داشته باشد، افزود: در برخی موارد به‌گونه‌ای وانمود می‌شود که بیمار برای درمان تنها باید به فلان بیمارستان خصوصی یا متخصص مراجعه کند بنابراین در این زمان وزارت بهداشت باید ورود
کند.
وی با انتقاد از اینکه 95 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند، ادامه داد: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی بسیار گزاف و بالا است و 95 درصد مردم به‌هیچ‌وجه از پس پرداخت آن برنمی‌آیند.
چرا باید پزشک متخصص تربیت کنیم تا در بخش خصوصی چندین برابر تعرفه را از مردم اخذ کند
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: اگر نظارت دقیقی وجود داشته باشد چرا مردم باید به بخش خصوصی مراجعه کنند؟ چرا باید پزشک متخصص تربیت کنیم تا در بخش خصوصی مشغول کار شود و چندین برابر تعرفه را از مردم اخذ کند؟ بیمارانی وجود دارند که بر اساس تشخیص دکتر برای درمان باید به بخش خصوصی مراجعه کنند اما متأسفانه به دلیل نداشتن هزینه‌ها درمان را رها کردند؛ وظیفه وزارت بهداشت است که سامانه‌ای را طراحی کند تا مردم با استفاده از آن و پرونده الکترونیک سلامت درمان شوند.
رابطه مالی میان پزشک و برخی مراکز درمانی خصوصی، ناشی از ضعف نظارت وزارت بهداشت
پوربافرانی، رابطه مالی میان پزشک و برخی مراکز درمانی خصوصی را ناشی از ضعف نظارت وزارت بهداشت دانست و گفت: در حوزه پوشش بیمه‌ای از نیازمندان حمایت مناسبی شده و همچنین پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول سلامت کاهش یافت اما در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم نظارت بر روند فعالیت بخش خصوصی مشکلاتی وجود دارد.

تحلیل خبر

واقعیت تلخی که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به آن اشاره کرده، یکی از سخت‌ترین معضلات جامعه ما، به‌ویژه معضل اقشار ضعیف و متوسط است که اکثریت قریب به‌اتفاق مردم را در برمی‌گیرد. اینکه وی گفته است: «95 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند» موضوع جانکاهی است که جهت رفع آن همت همه دستگاه‌های متولی را می‌طلبد. این روزها علی‌رغم اینکه مردم جهت گذران زندگی و امرارمعاش اعم از خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیلات فرزندان، ازدواج، شغل و... با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، ولی سخت‌تر از همه این‌ها موقعی است که یکی از اعضای خانواده گرفتار بیماری شود و توان مالی آنها جوابگوی مداوای او نباشد. ماجرا زمانی وحشتناک‌تر می‌شود که خدای‌ناکرده، این نوع بیماری از بیماری‌های پرهزینه همانند انواع جراحی‌ها و یا بیماری‌های خاص مثل سرطان و... باشد؛ در این حالت یا باید خانه و وسایل زندگی‌شان را بفروشند تا بتوانند از رنج بیماری عزیز خود بکاهند یا باید جلوی چشمان‌شان زجرهای ممتد مریض‌شان را شاهد باشند تا زمانی که شمع وجودش به خاموشی گراید. حال درد و رنج این خانواده را چه کسانی درک می‌کنند؟ به قول این نماینده مجلس، آن پنج درصدی که در رفاه کاملند و همه امکانات داخل و خارج کشور در اختیارشان است، چه درکی از مشکلات این 95 درصد جمعیت دارند؟ هرگونه اجحاف در حق مردم، گناه بزرگی است ولی بسیار بزرگتر از آن، اجحافی است که در موقع بیماری به خانواده‌ها می‌شود. در این شرایط که آنها راه چاره‌ای ندارند هم مورد ظلم و ستم کسانی قرار می‌گیرند که برای مداوا از آنان هزینه‌های سرسام‌آور را طلب می‌کنند و هم مورد ظلم کسانی قرار می‌گیرند که چنین شرایطی را در بخش‌های مختلف رقم زده‌اند. امید که نمایندگان مجلس، دولت و سایر مسئولان به خاطر رضای خدا و یا حداقل به خاطر انسان‌دوستی فکری برای این 95 درصد مردم
کنند.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها