پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 31 شهریور 1398 ، 25 : 15

کد خبر : 19039

از 0 نفر 0

مطهری: با شفافیت آرا موافقم اما نه برای همه نمایندگان ممکن است نمایندگان در حوزه انتخابیه مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار گیرند

مطهری:  با شفافیت آرا موافقم اما نه برای همه نمایندگان ممکن است نمایندگان در حوزه انتخابیه مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار گیرند

 به گزارش فارس نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به‌طورکلی بنده با شفافیت...

 به گزارش فارس نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به‌طورکلی بنده با شفافیت آرا موافقم، اما در شرایط فعلی شفافیت آرا را برای همه نمایندگان مجلس مناسب نمی‌دانم.
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: به‌طورکلی بنده با شفافیت آرا موافقم، اما در شرایط فعلی شفافیت آرا را برای همه نمایندگان مجلس مناسب نمی‌دانم، اگرچه برای شخص خودم مشکلی ندارم.
وی افزود: دلیل مخالفتم برای شفافیت همه نمایندگان این است که در مسائل مورد اختلاف اگر آرای نمایندگان اعلام شود، بسیاری از آنها در حوزه‌های انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: درنتیجه این امر (تحت‌فشار قرار گرفتن نمایندگان) باعث می‌شود که نمایندگان در مجلس رأی واقعی خود را اعلام نکنند و چنین چیزی به ضرر کشور است.
مطهری در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: هر وقت این شرایط تغییر کرد و چیزی به نام گروه‌های فشار نداشته باشیم شفافیت آرای نمایندگان یک امر مفید خواهد بود.

تحلیل خبر

شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرآمد شفافیت در سایر قوا و سازمان‌های کشور است چراکه تبلور آرای مردم، اگر انتخابات به‌طور صحیح انجام گیرد، مجلس شورای اسلامی است.
نشانه آزادی و حریت در هر کشوری آزادی بیان، آزادی رأی، آزادی قلم، آزادی احزاب و آزادی عقاید و اندیشه‌هاست.
اگر نمایندگان مردم در مجلس، هنگام رأی دادن و یا نطق در مجلس و اظهارنظر در جامعه، بترسند و بلرزند، حساب بقیه مدرن روشن است. اصولاً در یک جامعه که متصف به دو صفت «انقلابی» و «اسلامی» است و هر دو با آزادگی پیوند دارند، نباید هیچ‌کس از ابراز نظر و رأی خود
بترسد.
اینکه فرزند شهید مطهری گفته‌اند برخی از نمایندگان اگر آرای‌شان شفاف شود مورد آزاد و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرند، جای بسی تأسف است. گروه فشار همان‌طور که از نامش پیداست، اقلیت اندکی هستند که به 1% جمعیت هر حوزه انتخابیه‌ای هم نمی‌رسند. حال به چه جرأتی اقلیت کمتر از یک درصدی می‌خواهد نظرات خود را بر جمعیت 99 درصدی مردم تحمیل کند و ادعای انقلابی‌گری و مسلمان بودن هم بکند؟ چه کسانی باید جلوی این افراد قلیل پرهیاهو را بگیرند؟
حیثیت و آبروی جامعه کهن و اسلامی ما نباید با اعمال و رفتار این گونه افراد مخدوش شود. البته اگر یک اقلیت یک درصدی اراده‌ی خود را بر جمعیت رأی‌دهنده 99 درصدی تحمیل کرد، عیب و اشکال قبل از اینکه به آن یک درصد وارد باشد به 99 درصد جمعیت تحمیل‌پذیر وارد است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها