پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 24 آبان 1398 ، 04 : 16

کد خبر : 19062

از 0 نفر 0

به‌صورت همزمان؛ بازداشت تعدادی از کارکنان سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور

به‌صورت همزمان؛ بازداشت تعدادی از کارکنان  سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور

بر اساس این گزارش با اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، تعدادی از کارکنان سازمان...

بر اساس این گزارش با اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، تعدادی از کارکنان سازمان ثبت که مبادرت به تخلفات گسترده‌ای علیه منافع مردم می‌کردند؛ دستگیر شدند.
تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور به‌صورت همزمان دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، در ادامه اقدامات قوه قضائیه درزمینه سالم‌سازی و برخورد با متخلفین درون‌سازمانی به‌صورت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور دستگیر شدند.
بر اساس این گزارش با اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، صبح امروز تعدادی از کارکنان سازمان ثبت که مبادرت به تخلفات گسترده‌ای علیه منافع مردم می‌کردند؛ دستگیر شدند.
اقدام مذکور با هماهنگی و پیگیری ریاست سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش اخذ رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوءاستفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرایند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان ازجمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است.
همکاری مدیریت سازمان‌های دولتی مسئول موجب از بین رفتن زمینه فساد و تسریع در شناسایی و دستگیری متخلفین تمامی سازمان‌ها خواهد شد.

تحلیل خبر

بازداشت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف ثبت‌اسناد و املاک کشور قابل‌تقدیر است. یکی از وظایف مدیران ارشد، میانی و پائینی، نظارت هوشمندانه و جامع بر عملکرد کارکنان‌شان است. این نظارت (یا همان کنترل) یکی از اصول علم مدیریت است که اگر در سازمانی به‌خوبی انجام گیرد هیچ‌یک از کارکنان، جرأت اخذ رشوه، جعل اسناد، پارتی‌بازی و مفاسد دیگر را نخواهند داشت. اگر در سازمانی، پرسنلی به تخلفات و مفاسد آلوده شدند قبل از هر اقدامی باید مجموعه مدیریت و عوامل نظارت و حفاظت آنجا را توبیخ کرد چراکه نشان‌دهنده، ضعف در اصل نظارت است.
چنانچه اصول مدیریت را حداقل در پنج اصل تعریف کنیم؛ برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و فرماندهی، کارگزینی (استخدام) و کنترل (نظارت)، یکی از پایه‌های مهم این علم، نظارت است و جزء ستون‌ها و اصول مدیریت است. چشم بینای مدیر و مجموعه مدیریت هر سازمان، باعث سالم نگه‌داشتن محیط کار می‌شود و از آلوده شدن کارکنان جلوگیری می‌کند. کارکنان یک سازمان چه زمانی به سمت تخلفات راغب می‌شوند؟ زمانی که احساس خلأ نظارتی کنند و اصطلاحاً بگویند: کی به کی؟ معمولاً عوامل خودکنترلی درون افراد که اعتقادات، فرهنگ، شخصیت و وجدان فرد است اگر رو به ضعف رود باید عوامل برون‌کنترلی که شامل قانون، مدیریت، حراست و حفاظت، افکار عمومی، رسانه‌ها، خانواده و دوستان هستند مداخله کنند و اجازه ندهند که او، به خطا آلوده شود. در میان همه این عوامل، مدیریت‌ها باید بیشتر پاسخگو باشند.
کاری که سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور کرد باید همه ادارات و نهادها انجام دهند تا مفاسد اداری که سال‌هاست به جان ادارات افتاده و مردم را رنج می‌دهد، ریشه‌کن شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها