پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 12 آذر 1398 ، 35 : 17

کد خبر : 19070

از 0 نفر 0

وزیر کشور: عملکرد استانداران در حوادث اخیر بررسی می‌شود

وزیر کشور: عملکرد استانداران در حوادث اخیر بررسی می‌شود

رحمانی‌فضلی گفت: مقرر شد استانداران درخصوص حوادث اخیر، گزارش خود را...

رحمانی‌فضلی گفت: مقرر شد استانداران درخصوص حوادث اخیر، گزارش خود را به وزارت کشور ارائه دهند تا نسبت به اقدامات انجام‌ شده، تصمیمات لازم اتخاذ شود.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حاشیه نشست با استانداران گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور استانداران تشکیل دهیم تا بار دیگر مسیری که برای انتخابات طراحی شده را بررسی کنیم.
وزیر کشور ادامه داد: در این مسیر همکاری و هماهنگی با همه نهادهایی که در امر انتخابات دخیل بوده؛ انجام‌گرفته است.
او با اشاره به گزارش استانداران از حوادث اخیر کشور افزود: درخصوص حوادث اخیر مقرر شد که استاندارآن‌همه موارد را جمع‌بندی و نتیجه خود را به وزارت کشور دهند تا وزارت کشور به نسبت اقدامات انجام‌ شده و شرایط هر استان، تصمیمات لازم را اتخاذ کند. رحمانی‌فضلی بابیان اینکه مردم همچنان حامی انقلاب هستند، افزود: همه مردم از اراده و تحلیل دقیق پشت سر رهبری و در کنار دولت هستند و راه استقامت راه اصلی حمایت کشور و ملت و انقلاب است. وزیر کشور گفت: مسائلی نظیر اتفاقات اخیر نباید به درگیری گروه‌ها و جناح‌ها کشیده شود.
او بیان کرد: یقیناً ما بااراده عمیق قلبی خود را پشتیبان مردم از نظام، اسلام و انقلاب نشان خواهیم داد.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: کسانی که در این چند روزبه دلیل عدم اطلاع از موضوع، قضاوت‌ها و داوری کردند، تأمل و تحمل بیشتری داشته باشند، نباید به‌گونه‌ای صحبت کنیم که زحمات نادیده گرفته شود، حتماً توضیحات بیشتری دراین‌باره ارائه خواهد شد.
وزیر کشور تأکید کرد: چند شب قبل در رسانه ملی هم گفتم که به‌عنوان وزیر کشور که بیشترین ارتباط را با نیروها دارم؛ اعلام می‌کنم که این مسائل به امنیت و اقتدار ملی برمی‌گردد و نباید به درگیری‌های گروهی کشیده
شود.

تحلیل خبر

ملاک یا ملاک‌های جناب وزیر کشور و مجموعه وزارت کشور در ارزیابی عملکرد استانداران در حوادث اخیر چیست؟ خوب است این ملاک‌ها به‌صورت شفاف به اطلاع مردم نیز برسد تا ببینند چقدر با رضایت‌مندی آنها هماهنگ است. طبیعی است که ازنظر مردم و همچنین متخصصان حوزه علوم سیاسی و مدیریت، استانداری در بحران‌های سیاسی و اجتماعی موفق و قابل‌تقدیر است که اولاً توانایی پیش‌بینی و پیشگیری ازاین‌گونه حوادث را داشته باشد. ثانیاً پس از رخداد حوادثی همانند اعتراض مردم به گرانی بنزین بتواند با مردم وارد تعامل و گفت‌وگو شود و اقناع افکار عمومی را در صدر فعالیت خود قرار دهد. تماس با انواع رسانه‌ها و روشن کردن اذهان مردم یکی از ویژگی‌های استاندار موفق در این‌گونه حوادث است. ثانیاً بتواند آب روی آتش بریزد نه مانند برخی که صرفاً تهدید کرده و آتش غضب مردم را شعله‌ورتر می‌کنند، جامعه را به سمت تنش بیشتر و التهاب افزون‌تر بکشاند.
رابعاً: هنر یک استاندار موفق، این است که با کمترین هزینه جانی، مالی، حیثیتی و روانی بتواند این‌گونه بحران‌ها را مهار و کنترل کند و از شورای تأمین بخواهد که همه اعضای آن، هّم و غّم‌شان بر همین نکته «کمترین هزینه و صدمه رسیدن به ملت» متمرکز کنند. به قول شاعر بلندآوازه ایران «پدر کُشتی و تخم کین کاشتی/ پدر کشته را کی بود آشتی» استاندار نباید بگذارد که این کینه‌ها، نهادینه و ریشه‌دار شود. پاشنه آشیل هر حکومتی در اعتراضات و تجمعات اجتماعی، صبوری و خویشتن‌داری است که اگر به‌خوبی مدیریت شود، از شکاف و اختلاف بیشتر بین مردم و مسئولان جلوگیری می‌کند. پس عملکرد استانداران را با ملاک‌های مردم‌پسند و اندیشمندان ارزیابی کنید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها