پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 15 آذر 1398 ، 56 : 16

کد خبر : 19072

از 0 نفر 0

وزیر کشور: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، «یک مقدار» افزایش قیمت‌ها طبیعی است

وزیر کشور: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد،  «یک مقدار» افزایش قیمت‌ها طبیعی است

وزیر کشور گفت: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، یک مقدار افزایش قیمت‌ها طبیعی است...

وزیر کشور گفت: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، یک مقدار افزایش قیمت‌ها طبیعی است. وقتی بنزین ۱۵۰۰ تومان شده طبیعی است که بر برخی مسائل تأثیر می‌گذارد، اما این میزان تأثیر، کارشناسی شده و معلوم است، اما اگر کسانی فراتر از این بخواهند سودجویی کنند، انصافاً بی‌توجهی به افکار عمومی و مردم است. به گزارش رویداد۲۴: به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه چهل و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که سه‌شنبه شب در وزارت کشور برگزار شد، گفت: این نشست به ارائه گزارش‌ها و جمع‌بندی عملکرد همکاران رسانه‌ای در کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات درخصوص موضوع طرح مدیریت سوخت اختصاص یافت. این کارگروه با مسئولیت صداوسیما تشکیل شده بود تا نسبت به اطلاع‌رسانی، آگاهی‌رسانی و تبلیغات در این زمینه اقدام کند.

تحلیل خبر

جناب وزیر، «یک مقدار» داریم تا «یک مقدار»! برای هرکسی در این کشور با توجه به «مقدار درآمد و هزینه‌اش»، «یک مقدار» معنای خاصی دارد. شاید برای کسانی که درآمد 15 میلیون تومانی تا 200 میلیون تومانی دارند «یک مقدار» عددی بسیار ناچیز در حد 3 - 4 میلیون تومان تا 30 - 40 تومان ‌باشد ولی برای آنان که درآمدشان بین یک تا سه میلیون تومان در ماه است و هزینه فرزندان و عروس و داماد و هزینه مسکن و دارو و درمان دارند «یک مقدار» بسیار متفاوت می‌باشد. جناب وزیر باور می‌کنید که 30 درصد گرانی نان موجب شد که طبقه ضعیف، وعده‌های نان خوردن اعضای خانواده‌شان را کاهش دهند تا روز بعد سفره آنان بدون نانِ خالی نباشد! جنابعالی و بسیاری از مسئولان ارشد و میانی و سرمایه‌داران، درد این ملت را شاید نوعی تخیل و توهم فرض می‌کنید نه واقعیت!
از طرف دیگر اگر به دنبال گران شدن بنزین، به قول شما، یک مقدار گرانی امری طبیعی است؛ پس چرا همه مسئولان با صدایی بلند می‌گویند پس از ماجرای گرانی بنزین، نمی‌گذاریم که بقیه اجناس با افزایش قیمت مواجه شود؟ کدام حرفتان را مردم‌ باور کنند؛ قولی که به مردم می‌دهید و آنها را مطمئن می‌کنید که اجازه گران شدن اجناس را نمی‌دهید یا سخن گفتن از طبیعی بودن گرانی؟ آیا بین آنها تناقض آشکار نیست؟
هرچند مردم می‌دانستند که این قول‌ها، بی‌پایه و شعار است و از همان فردای اعلام گرانی بنزین، بسیاری از اجناسی که با ماشین‌های بنزینی جابه‌جا شد با قیمت جدید صورت گرفت و بازاریان هم آن را بر قیمت اجناس‌شان اضافه کردند. از سوی دیگر، آیا این حرف شما که مقداری گرانی پس از افزایش قیمت بنزین، طبیعی است عملاً مجوز دادن به گران‌فروشان
نیست؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها