جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 27 دی 1398 ، 33 : 16

کد خبر : 19110

از 0 نفر 0

فرمانده کل سپاه: پروژه جنگ بسته شد

فرمانده کل سپاه: پروژه جنگ بسته شد

فرمانده کل پاسداران بابیان اینکه ایران قدرت آمریکا را تنزل داد، گفت: آمریکا با ترور شهید...

فرمانده کل پاسداران بابیان اینکه ایران قدرت آمریکا را تنزل داد، گفت: آمریکا با ترور شهید سلیمانی خطایی راهبردی کرد اما با این کار، مبارزه علیه آمریکا جهانی شد.
رویداد۲۴: سردار حسین سلامی در کنگره سرداران و دو هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر خطاب به مردم ایران افزود: با اطمینان قلب و آرامش روزگار را پشت سر بگذارید برای ساختن کشور عجله داریم ما دیگر در هیچ عرصه‌ای نگران نیستیم زیرا از فراز اراده دشمنان عبور کرده و آنها را پشت سر گذاشته‌ایم. وی اضافه کرد: دشمن فرسوده، افسرده، پوسیده، نگران و مضطرب است و آنها آب در لانه‌های خود کردند که امروز سیلابی در جهان اسلام شروع‌شده است و مطمئن هستیم در آینده‌ای نه‌چندان دور آنها را با خود خواهد برد. سلامی تأکید کرد: مبارزه علیه آمریکا با شهادت سردار سلیمانی جهانی شد و این خطای بزرگ آنها بود و همیشه براثر خطاهای خود شکست می‌خورند. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به‌عنوان سرباز کوچک ملت پای همه ۵۰ میلیون ایرانی که در تشییع پیکر سردار سلیمانی به خیابان‌ها آمدند و در خلق این حماسه حضور داشتند را می‌بوسم زیرا نمی‌توان از این دستاورد، دستاوردی بزرگتر تصور کرد. سلامی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند ملت ایران با تهدید عقب می‌نشیند و با ترساندن ما به هدف‌های خود می‌رسند اما با حمله‌ای که به پایگاه‌های آمریکا شد، هیمنه آنها شکسته شد. وی گفت: این عملیات استثنایی تاریخ که بانام مقدس یا زهرا (س) در قالب انتقام سخت آغاز شد همه محاسبات دشمن را در هم فروریخت و به اعتبار ملت ایران در ارتفاع بلند جهان افزود.

تحلیل خبر

پروژه جنگ توسط هرکسی که بسته شود، خوب است؛ چه توسط دشمن باشد و یا توسط دوست و خودمان. جنگ هیچ‌گاه نتیجه مطلوب و پسندیده‌ای ندارد حتی برای طرف پیروز. چون درون این پیروزی ظاهری، جان و مال و امکانات دو یا چند ملت پایمال می‌شود. همه ‌کسانی که مردم را دعوت به جنگ و کشتار می‌کنند در وجدان پنهان انسان‌ها که بهترین محکمه جنایتکاران جنگی است، محکوم هستند. اگر تاریخ زمان هابیل و قابیل را تا به امروز مطالعه کنیم، جنگ‌ها به‌اندازه‌ای وحشتناک بوده که میلیون‌ها انسان را به کشتن داده و معلولان و مجروحان بسیاری از خود به‌جای گذاشته است. به آمار ذیل به‌صورت گذرا نگاه کنید تا به عمق فجایع جنگ‌ها پی ببریم:
* جنگ جهانی اول
هزینه: 357 میلیارد دلار
تلفات انسانی: 17 میلیون نفر
* جنگ جهانی دوم
هزینه: 1/4 تریلیون دلار
تلفات انسانی: 72 میلیون نفر
* جنگ عراق و ایران
هزینه: 109 میلیارد دلار
تلفات انسانی: بیش از یک میلیون نفر
* جنگ ویتنام
هزینه: 5/788 میلیارد دلار
تلفات انسانی: 790 هزارتا 14/1 میلیون نفر
* جنگ دو کره
هزینه: 364 میلیارد دلار
تلفات انسانی: 2/1 میلیون نفر
* جنگ شوروی در افغانستان
هزینه: 3/106 میلیارد دلار
تلفات انسانی: 958 تا 6/1 میلیون نفر
* جنگ آمریکا و متحدانش در عراق و افغانستان
هزینه: 6 تریلیون دلار
تلفات انسانی: 300 تا 350 هزار نفر
* جنگ در سوریه تا 5 سال اول جنگ
هزینه: 3 میلیارد دلار
تلفات انسانی: 300 هزار نفر
گر چه این آمارها متفاوت است ولی حداقل‌های آن هم، روح انسان را می‌آزارد چون کشته شدن یک انسان هم، دردناک است. آن‌طور که گفته شده حدود 1000 جنگ در تاریخ بشریت ثبت شده است. امید که سایه شوم جنگ بر سر هیچ ملتی گسترده نشود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها