پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 14 بهمن 1398 ، 50 : 14

کد خبر : 19121

از 0 نفر 0

رئیس ستاد انتخابات کشور: حدود ۵8 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور:   حدود ۵8 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸، ۵۷...

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر هستند که از این تعداد دو میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در رابطه با تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات گفت: طبق بررسی‌های مستمر و تخصصی کمیته‌ای ویژه در ستاد انتخابات کشور با حضور نمایندگان مرکز آمار ایران، ثبت‌احوال کشور و مشاورین متخصص جمعیت شناس، واجدین شرایط شرکت در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر هستند.
وی افزود: از این تعداد دو میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد: از کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸، تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ نفر مرد و تعداد ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و شش نفر زن هستند.
گفتنی است انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان، روز دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

تحلیل خبر

پس از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب، عملکردها باید طوری برای مردم، جذاب و دلچسب باشد که از حدود 58 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن، حداقل 90 درصد آنها در انتخابات شرکت کنند و با عشق و علاقه تمام، مجلسی مملوّ از انسان‌های فرهیخته، متخصص، متعهد، کار بلد، پاک، صادق، آزاده، شجاع و گره‌گشا را تشکیل دهند که برای همه مردم جهان، الگوی دمکراسی و توسعه همه‌جانبه باشد.
مجلس شورای اسلامی باید آنچنان ترکیب قوی و جهان‌پسند داشته باشد که یک سر و گردن از سایر مجالس کشورهای دیگر بلندتر باشد. متأسفانه تاکنون ما شاهد چنین مجلسی نبوده‌ایم. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید آئینه‌ی افکار عمومی و تجلی مطالبات و خواسته‌های آنان باشند.
نماینده ترسو، بزدل، آلوده و معامله‌گر با یک نهیب به خود می‌لرزد و رأی خود را به بهایی اندک معامله می‌کند. مجلس شورای اسلامی باید از همه قوای کشور و همه مسئولان، قوی‌تر و کارآمدتر باشد و برای «دیگران» تصمیم بگیرد نه اینکه «دیگران» برایش تصمیم بگیرند! امروز همه مسئولان کشور، خود را محتاج حضور گسترده مردم، پای صندوق‌های رأی می‌بینند و دائماً از حضور حداکثری و مشارکت وسیع سخن می‌گویند غافل از اینکه این حضور با همه خوبی‌هایش، ابزار و وسیله و زمینه می‌خواهد. مسئولان بگویند که برای ایجاد رغبت و شوق در مردم جهت رأی دادن، چه‌کار کرده‌اند؟ خواسته‌ها و توقعات 58 میلیون نفر واجد شرایط رأی، تقریباً مشابه و مشترک است. مردم توقعات زیادی هم ندارند و با کم می‌سازند گرچه باید عالی‌ترین توقعات برای توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند و به یک‌لقمه‌نان و پوشاک و مسکن و... راضی نشوند چراکه این در شأن مردم ایران با آن سابقه درخشندگی چندین هزارساله نیست. به امید روزی که‌ برگ رأی در دست هر ایرانی، برگ عشق و رضایت همه‌جانبه باشد. اینکه گفته شود مردم حتی اگر مخالفند و دلخوری و گلایه دارند باز هم رأی دهند، این نوع رأی دادن، تجلی عشق انقلابی نیست.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها