پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 11 اسفند 1398 ، 38 : 14

کد خبر : 19150

از 0 نفر 0

خوزستان گرفتار سه بحران؛ کرونا ویروس، سیلاب و هجوم ملخ‌ها

خوزستان گرفتار سه بحران؛ کرونا ویروس، سیلاب  و هجوم ملخ‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: طبق اعلام هواشناسی در پایان اسفندماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده سیلاب سنگین‌تری را خواهیم داشت...

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: طبق اعلام هواشناسی در پایان اسفندماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده سیلاب سنگین‌تری را خواهیم داشت. به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کیامرث حاجی‌زاده شامگاه جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان اظهار کرد: اکنون شرایط استان یک شرایط خاص است و ما هم‌زمان با سه بحران باید مقابله کنیم که شامل کرونا ویروس، سیلاب و هجوم ملخ‌ها است. وی افزود: در جریان سیلاب اخیر به دلیل کارهایی که بر روی سدها انجام شد، به غم بارش سنگینی که در بالادست سدهای استان به‌ویژه سد دز و کرخه بود؛ با مدیریت رهاسازی آب پشت سدها که در این مدت در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجام شد، با اخطارها، هشدارها و برنامه‌ریزی‌هایی که صادر شد، کنترل این سیلاب را در برداشت. وی گفت: باید به‌سرعت قدرت تاب‌آوری سدها را با انجام لایروبی و سیل بندها افزایش دهیم چراکه طبق اعلام هواشناسی در پایان اسفندماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده سیلاب سنگین‌تری را خواهیم داشت. حاجی‌زاده عنوان کرد: کرونا ویروس یک بحث «ملی» است و کشور مانند بحث سیل فروردین ۹۸ با تمام توان پای‌کار آمده و هر آنچه لازم است در همه ارکان نظام کمک و مساعدت می‌شود. مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تصریح کرد: در استان نیز با همه بضاعت در حالت «آماده‌باش» هستیم و هر کاری که لازم باشد در راستای پیشگیری و کنترل اشاعه این بیماری و عدم ابتلا همشهریان انجام خواهیم داد. وی درخصوص هجوم ملخ بیان کرد: ما در شرایطی نیستیم که از کنار این مسئله به‌سادگی درزمانی که تحریم‌های ظالمانه که مقابله با نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه مقابله با مردم است، عبور کنیم. حاجی‌زاده عنوان کرد: در این شرایط با توجه به برنامه‌ریزی‌ها توانستیم تا حدودی کالاهای استراتژیک را ازلحاظ ذخیره‌ای از استان و کشور با افزایش تولید بالا ببریم. مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: اکنون نیز با توجه به بارندگی‌ها، زمینه برای تداوم این برنامه‌ریزی‌ها است و برخی از محصولات آماده بهره‌برداری هستند و این‌ها اگر از حمله ملخ‌ها مصون نمانند با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. وی با اشاره به اینکه بحران‌های زیادی در استان خوزستان وجود دارد، گفت: مدیران این استان باید جهادی و باروحیه خستگی‌ناپذیر پای‌کار باشند و همه با اتحاد با یکدیگر برای رفع بحران‌ها تلاش کنند.

تحلیل خبر

خوزستان در میان همه استان‌های کشور، مظهر مقاومت است. اگر به تاریخ 50 ساله این استان نگاه کنیم، شدت ضربات و صدماتی که به آن واردشده با هیچ استان کشور قابل‌مقایسه نیست.
قبل از پیروزی انقلاب و در اوج مبارزات مردم این دیار علیه رژیم شاهنشاهی، آتش زدن سینما رکس آبادان در صدر اخبار آن زمان قرار گرفت، پس از پیروزی انقلاب، به مدت 8 سال با تجاوزات و حملات ددمنشانه صدام به این خطه از کشورمان، مردم مظلوم آن، هم عزیزان خود را از دست دادند، هم خانه و کاشانه برخی نقاط آن ویران گردید و هم مردم ترک زادگاه خودکرده، به نقاط دیگر کشور مهاجرت کردند و با فشارهای روحی و جسمی و عاطفیِ آوارگی کنار آمدند و هنوز هم بسیاری از آثار جنگ تحمیلی، جبران نشده
است.
در یکی دو دهه اخیر نیز امواج ریزگردها و هوای آلوده، رمق آنها را گرفته و سپس زلزله، سیلاب‌های وحشتناک، هجوم ملخ‌ها و امروز هم ویروس کرونا مردم این استان را در شرایط سخت و اضطراری قرار داده است.
با توجه به این مصائب و گرفتاری‌ها، ضروری است که مسئولان کشور نگاه ویژه‌ای را که به آنها داشته و بیشتر از سایر مناطق کشور به آنها رسیدگی فوری و زیر بنایی داشته باشند. بدون شک اگر این مشکلات درهم‌پیچیده و سخت، هرکدام بر سر مرکز کشور آوار می‌شد، مردم تهران توان تحمل آن را نداشتند. پس حق این است که مسئولان کشور با برنامه‌ریزی و اجرای قوی و بدون وقفه، دل مردم این استان را به دست آورند و اجازه ندهند که مشکلات آنها تداوم داشته باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها