پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 12 اسفند 1398 ، 22 : 14

کد خبر : 19151

از 0 نفر 0

در نامه وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور اعلام شد؛ شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطرجمعی دارد شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطرجمعی دارد که اعلام می‌کند دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟ مجبوریم از قاچاقچیان به قیمت گزاف ماسک بخریم فقط یک میلیون ماسک تحویل شده و بقیه معلوم نیست کجا انباشته شده

در نامه وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور اعلام شد؛ شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطرجمعی دارد شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطرجمعی دارد که اعلام می‌کند دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟ مجبوریم از قاچاقچیان به قیمت گزاف ماسک بخریم فقط یک میلیون ماسک تحویل شده و بقیه معلوم نیست کجا انباشته شده

در ایامی که احتمال آلودگی مردم به دلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه درخطر است، این شبکه فرصت‌طلب...

در ایامی که احتمال آلودگی مردم به دلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه درخطر است، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطرجمعی دارد که این‌گونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به‌راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟
وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آورده است: آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟
به گزارش رویداد ۲۴ به نقل از فارس دکتر نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها با این وزارتخانه شد.
در نامه گلایه‌آمیز وزیر بهداشت آمده است:
به استحضار می‌رسد با پیش‌بینی این‌جانب از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مأمور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند.
متأسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد.
متأسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران این‌جانب به دلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و در نقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.
سؤال بنده این است که آیا در شرایطی که همکاران جان‌برکف این‌جانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند، در ایامی که احتمال آلودگی مردم به دلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه درخطر است، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطرجمعی دارد که این‌گونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به‌راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟
آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟
این‌جانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید این‌قدر شرمسار مردم و همکارانمان در سراسر کشور باشیم.

تحلیل خبر

به قول وزیر بهداشت، یک جای کار می‌لنگد. این «جای لنگ» بالأخره چه زمانی باید رسوا و مجازات شود؟ این «جای لنگ» کجاست که وزیر با کنایه، آدرس آن را می‌دهد و از رئیس جمهور می خواهد تا کاری کند.
خیلی جای تعجب دارد که ده‌ها سال است همه رؤسای جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و سایر مسئولان، می‌گویند «یک جای کار معیوب است» و باید ریشه‌یابی شود و جلوی آن گرفته شود ولی دوباره آن طور که اینها دوست دارند و مردم می خواهند نمی شود! چرا؟ مشکل کجاست که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را حل کند؟ چه کسی یا چه کسانی باید این نقطه مرموز را شناسایی و منهدم کنند؟ این راز نهفته و سربه‌مهر چیست؟از عزیزانی که کاری دستشان می آید انتظار می رود که هر چه سریعتر کاری کنند چرا که کرونا پایان ماجرا نیست بلکه آینده امکان دارد مشکلات دیگری رخ نماید و دوباره سوءاستفاده کنندگان ، مردم را تیغ
بزنند.
بیش از 50 سال پیش تاکنون بارها صحبتی بین مردم می‌شد و می‌گفتند جزیره برمودا، جزیره‌ای سحرآمیز و معمایی ناشناخته است و هرکسی وارد آن شود ناپدید می‌شود. می‌گفتند جزیره برمودا تاکنون کسی سر از اسرار آن درنیاورده و همچنان معمای پیچیده‌ای است.
می‌گفتند هر کشتی و یا قایقی از طریق آب، وارد آن شود غرق شده و هیچ اثری از آن و سرنشین‌هایش باقی نمی‌ماند؛ و از طریق هوا هم سرنوشت هلی‌کوپتر‌ها، همان می‌شود.
گاهی می‌گفتند این راز، گشوده شد ولی بعد از مدتی دوباره می‌گفتند نه همچنان اسرارآمیز است، بالأخره هم معلوم نشد که این جزیره چرا با سایر جزایر، تفاوتی مرموز دارد. حال حکایت کشور ماست؛ وزیر بهداشت دردمندانه دنبال «میلیون‌ها ماسک‌های گمشده» در این شرایط بحرانی کرونا می‌گردد و عاجزانه از رئیس‌جمهور می‌خواهد تا آنها را پیدا کند! وزیر نفت سال‌هاست دنبال دکل نفتی گمشده می‌گردد، قوه قضائیه دنبال پول‌های سه هزارمیلیاردی و بیشتر و کمتر از آن می‌گردد! نمایندگان مجلس دنبال رانت‌خواران، اختلاس‌گران، محتکران و سوءاستفاده‌کنندگان می‌گردند! ارز، طلا، سکه، شکر، کالاهای موردنیاز مردم هرکدام سلطان پیداکرده و مرموز شده است و این قصه همچنان ادامه دارد... امیدواریم این امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه و عمل قراربگیرد و حق تعالی و مردم را راضی کند. بعون الله.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها