پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 22 فروردین 1399 ، 02 : 18

کد خبر : 20180

از 0 نفر 0

سخنگوی قوه قضاییه: بیش از ۶۰۰ فوتی و ۳ هزار مسموم براثر استفاده از الکل

سخنگوی قوه قضاییه: بیش از ۶۰۰ فوتی و ۳ هزار مسموم براثر استفاده از الکل

بین دیدگاه‌های سران قوا فاصله‌ای نیست، برخی از شیاطین با گزینش برخی از عبارات سعی ...

بین دیدگاه‌های سران قوا فاصله‌ای نیست، برخی از شیاطین با گزینش برخی از عبارات سعی در القای تضاد بین بخش‌های مختلف نداشته باشند.
سخنگوی قوه قضاییه از نقش این دستگاه در جلوگیری از تعطیلی بیش از 990 واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحدها در راستای تحقق رونق تولید خبر داد. به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری آنلاین ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و سال جدید - سالی که از سوی رهبر انقلاب به‌عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، گفت: در سال 1398 که هدف نظام و راهبرد تعیین شده از سوی رهبری رونق تولید بود، خوشبختانه اعلام کردیم که نتیجه تلاش‌های همکاران ما در جلوگیری از تعطیلی بیش از 990 واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحدها بخشی از ایفای نقش قوه قضاییه در تحقق رونق تولید بود.
بیش از ۶۰۰ فوتی و ۳ هزار مسموم براثر استفاده از الکل
اسماعیلی درباره آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل در ایام اخیر کرونا گفت: متأسفانه این موضوع صحت دارد و آمار هم نگران‌کننده است چه در مورد کسانی که در اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند یا چه کسانی که مسمومیت پیدا کردند. آمار خیلی بالاست و فوق حد انتظار ما بود. وی با طرح این پرسش که چرا مصرف الکل؟ گفت: هشدار اول این است که مصرف الکل درمان نیست بلکه کشنده است. هشدار دوم به کسانی که عرضه‌کننده الکل برای مصرف بودند که خیلی از این‌ها الکل‌های غیراستاندارد ارائه کردند. ما اصلاً قائل به مصرف الکل نیستیم اما الکل‌های مصرفی یک استانداردهایی دارد که توسط برخی افراد به‌صورت غیراستاندارد تهیه شد. تعدادی از افراد در خوزستان و خراسان رضوی بازداشت شدند و با این‌ها قاطعانه برخورد خواهیم کرد و باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود در ارتباط با فوت ورود صدمات به شهروندان باشند. در سراسر کشور در این رابطه بیش از 600 نفر فوتی و بیش از سه هزار نفر مسمومیت داشتیم.

تحلیل خبر

در این شرایط که ویروس کرونا هر روز جان عده‌ای از مردم کشورمان را می‌گیرد و وزارت بهداشت و متخصصان، از همه مردم می‌خواهند که اصول بهداشتی و ماندن در خانه را در رأس امور روزمره قرار دهند، متأسفانه تعداد زیادی افراد که آمار آن‌ها شگفت‌انگیز است با نوشیدن الکل، آن هم از نوع صنعتی و غیربهداشتی، خود را در معرض مرگ قرار می‌دهند. تعداد 600 فوتی و 3000 مسموم به علت مصرف الکل آن هم در کشوری که ادعای مسلمانی دارد بسیار زشت و تعجب‌آور است. حتی کشورهای دیگر که به حرام بودن مشروبات الکلی اعتقادی ندارند، این‌گونه بی‌پروا الکل را مصرف نمی‌کنند و با چنین آمارهای وحشتناکی روبرو نیستند. شاید گفته شود در آن کشورها مشروبات الکلی آزاد است و مصرف‌کنندگان از نوع نظارت‌شده‌ی آن استفاده می‌کنند، در پاسخ باید گفت: کسانی که در ایران اهل استفاده از این نوع الکل بوده‌اند تجربه کافی در سال‌ها و ماه‌های قبل از شیوع کرونا را داشته‌اند و تا قبل از ماه اخیر، چنین آمارهایی از فوت و مسمومیت آن‌ها شنیده نشده بود. پس اهل تشخیص انواع الکل بوده‌اند و حداقل به خاطر حفظ جان خود باید هشدارهای وزارت بهداشت را رعایت می‌کردند. از زمانی که دو سه نفر اول مصرف‌کننده الکل‌های غیر طبی، مسموم شده و یا فوت کردند، وزارت بهداشت و پزشکان، هر روز هشدار می‌دادند که استفاده از این نوع الکل‌ها، غیربهداشتی و مرگ‌آفرین است. حداقل این افراد اگر به اسلام اعتقاد ندارند، علم طب را که قبول و باور دارند و حفظ جان خود را که مهم تلقی می‌کنند، پس با چه توجیهی می‌توان پذیرفت که 3600 نفر با دست خویش، جان خود را به خطر بیندازند و به استقبال مرگ بروند؟ در شرایطی که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها متحمل زحمات طاقت‌فرسای شبانه‌روزی هستند، ایجاد زحمت مضاعف برای آن‌ها با کدام وجدان و اخلاق انسانی سازگار است؟ ویروس کرونا در سراسر کشور با همه سرعت شیوع، جان حدود 3800 نفر را گرفته ولی مصرف الکل در بین تعداد اندکی به فوت 600 نفر منجر شده است! این دو آمار را با هم مقایسه کنید و به عمق فاجعه واقف
شوید.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها