پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 23 فروردین 1399 ، 52 : 18

کد خبر : 20181

از 0 نفر 0

متخصصان اعلام کردند؛ علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا

متخصصان اعلام کردند؛  علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا

یافته‌های جدید تیم‌های پزشکی و متخصصان اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد که بیماری کووید ۱۹ ممکن است علاوه بر علائم اعلام شده و نیز عوارض پوستی گاهی به‌صورت عصبی بروز کند...

یافته‌های جدید تیم‌های پزشکی و متخصصان اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد که بیماری کووید ۱۹ ممکن است علاوه بر علائم اعلام شده و نیز عوارض پوستی گاهی به‌صورت عصبی بروز کند
تابناک: روزنامه «لو موند» فرانسه با اشاره به علائم عصبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا می‌نویسد: این، یافته‌ای است که توسط تیم‌های پزشکی پس از چند هفته از بروز نخستین علائم بیماری «سارس کووید – ۲» به‌دست‌آمده است.
پزشکان، رادیولوژیست‌ها و متخصصان مغز و اعصاب درباره این اشکال بالینی کمتر شناخته شده، هشدار می‌دهند.
علائم عصبی علاوه بر ضایعات قلبی، کبدی، کلیوی، چشمی، گوش، حلق، بینی که پیش‌تر بروز کرده و ضایعات پوستی که به‌تازگی اعلام شده، از علائم ابتلا به کووید ۱۹ است.
درحالی‌که بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دچار تب، سرفه، خستگی و مشکلات تنفسی هستند به نظر می‌رسد در برخی بیماران می‌تواند خود را به شکل عصبی نشان دهد.
به نوشته لوموند، متخصصان مغز و اعصاب آمریکایی بیمارستان نظام بهداشتی «هنری فورد» در دیترویت (میشیگان) موردی از بروز علائم عصبی در زنی در دهه ۵۰ زندگی خود که به آنسفالوپاتی (التهاب برخی از نواحی مغز- و نیز نواحی کوچک مرگ سلول‌های مغزی) مبتلا است گزارش کرده‌اند.
طبق نتایج آزمایش «سوآب» بینی، این زن به ویروس کرونا مبتلا شده است. به گفته پزشکان این عارضه به‌صورت نادر بوده و در میان بزرگسالان به‌طور بالقوه مرگبار است.
عوارض پوستی ابتلا به بیماری
همچنین صدها نفر از متخصصان پوست در فرانسه اعلام کردند که شاهد آسیب‌های پوستی در میان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا بوده‌اند.
یورونیوز می‌نویسد: این خبر در حالی منتشر می‌شود که تاکنون از تب، احساس خستگی، سرفه خشک، از دست دادن حس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی به‌عنوان علائم اصلی ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» یاد می‌شد.
متخصصان فرانسوی احتمال می‌دهند که آسیب‌های پوستی نیز ازجمله علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا باشد. اتحادیه ملی متخصصان پوست و بیماری‌های مقاربتی در فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تورم و قرمزی انگشتان، قرمزی ناگهانی پوست که گاه با درد همراه است و دیگر ضایعات پوستی می‌تواند ازجمله علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا باشد.
این گروه از متخصصان پوست در فرانسه از افرادی که از این علائم رنج می‌برند خواسته‌اند تا به‌سرعت به یک متخصص پوست مراجعه کنند. بسیاری از پزشکان در فرانسه به دلیل اجرای طرح قرنطینه سراسری در این کشور امکان ویزیت و مشاوره ویدئویی را فراهم کرده‌اند تا بیماران از محل سکونت خود با آنها تماس ویدئویی برقرار کنند. متخصصان پوست در فرانسه همچنین خواستار این شده‌اند که از افرادی که علائم پوستی مشابه رنج می‌برند تست کرونا گرفته شود. به گفته آنها به‌این‌ترتیب می‌توان از شیوع بیشتر ویروس از سوی افرادی که به‌صورت بالقوه عامل انتقال آن هستند اما علائم تنفسی ندارند جلوگیری کرد. بنا به اعلام اتحادیه ملی متخصصان پوست فرانسه افزایش ضایعات پوستی در میان نوجوانان و جوانان هم‌زمان با شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده است که پزشکان به‌احتمال ارتباط این علائم با شیوع ویروس مشکوک شوند.

تحلیل خبر

گاهی تلنگری لازم است تا انسان‌ها از اسب غرور پائین آیند. انسان موقعی که خود را «غنی» می‌بیند، سرکش می‌شود. خواه ازنظر ثروت، خود را غنی ببیند، خواه از جهت علمی احساس غنا کند، خواه سرمست قدرت و ریاست باشد و از این حیث خود را غنی بپندارد، خواه ازنظر قدرت بدنی، زیبایی ظاهری، جایگاه شغلی و... احساس کند که امتیاز ویژه و منحصربه‌فردی دارد.
درهرحال باید حادثه‌ای رخ دهد که بداند هیچ است و هیچ!!! خیلی احساس ناز و تکبر و خرامش و تکبر نکند. ویروس کرونا چه ساخته دست انسان باشد و چه در چرخه‌ای خارج از خواست و اراده انسان‌ها متولد شده باشد با همه ویرانگری و بدذاتی که دارد، میزان عجز و ناتوانی همه حکومت‌های جهان اعم از پیشرفته و عقب‌مانده و ضعف و نادانی بشر، علی‌رغم جمع شدن توان علمی همه دانشمندان در سراسر گیتی را به خوبی نشان داد.
ویروسی که هر دانشمند و پژوهشگر مشهوری را به اظهارنظر وا‌داشت و به دنبال این اظهارنظرات، روزبه‌روز همگی به آزمون‌وخطا رفتند و نظرات خود را در چند ماه گذشته، بارها تغییر دادند و هنوز هم نمی‌دانند که آیا گفته‌هایشان، درست است یا اشتباه! شاید بتوان گفت در تاریخ علم طب جدید و قدیم، یا حداقل در یک صدسال گذشته تاکنون، هیچ ویروسی به‌اندازه کرونا نتوانسته، همزمان همه اندیشمندان و دانشمندان را به خود مشغول کند و همه را به عجز و ناتوانی وا‌دارد. نه‌فقط علم طب بلکه دنیای اقتصاد هم طوری به‌هم‌ریخته که با علم اقتصاد نمی‌توان به‌راحتی بر آن فائق آمد. حتی علوم اجتماعی، روان‌شناسی، علوم دینی، علم مدیریت و... همه را تحت تأثیر خود قرار داده و اندیشمندان، متخصصان و پژوهشگران این عرصه‌ها را به مبارزه طلبیده است.
به‌هرحال آنچه از این معرکه بیرون می‌جهد این است که بشر مغرور، باد دماغش خالی شده و فهمیده که: «تا بدانجا رسید دانش من/ که بدانم همی که نادانم» و لذا از توسن غرور و خودبزرگ‌بینی در حال پیاده شدن است. قبول کنیم که در این عالم لایتناهی، هیچ‌ایم و هیچ!!!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها