چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399 ، 07 : 16

کد خبر : 20187

از 0 نفر 0

دو میلیون و ۳۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در فارس رفع تصرف شد

دو میلیون و ۳۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در فارس رفع تصرف شد

به گزارش ایرنا فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: سال گذشته افزون بر ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار مترمربع از اراضی ...

به گزارش ایرنا فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: سال گذشته افزون بر ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد. سرهنگ حسین مهدوی‌نژاد بیان کرد: از این میزان ۱۹۰ مورد به‌وسیله رفع تعرض فوری زمین به متراژ افزون بر یک‌میلیون و ۳۶۴ هزار مترمربع و ارزش ۲۵۴ میلیارد تومان و ۵۲ مورد نیز به‌وسیله رفع تصرف با اجرای قضایی به متراژ افزون بر ۹۷۶ هزار مترمربع و ارزش ۷۳ میلیارد تومان انجام شده است. او ادامه داد: حفاظت از حقوق بیت‌المال از اولویت‌های اصلی و مهم یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان است و یگان حفاظت بدون اغماض با سودجویان و معترضین به اراضی ملی و دولتی به شکل جدی و قانونی برخورد خواهد کرد. وی، از تمام شهروندان استان فارس تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه تصرف‌های غیرقانونی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی فارس اطلاع دهند.

تحلیل خبر

به‌طورمعمول خبر رفع‌تصرف از اراضی ملی به صورت مستمر در طول سال در رسانه‌های گوناگون منتشر می‌شود که در گفت‌وگو با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، امور اراضی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی و دادستانی صورت می‌گیرد.
در این رفع‌تصرف‌ها اغلب نسبت به تخریب دیوار، بنا، درختکاری و ... اقدام می‌شود و درصد کمی نیز مربوط به زمین‌های خام و دست‌نخورده است.
در اینجا سئوالی به ذهن می‌آید که در مورد اراضی رفع‌تصرف شده‌ای که در آن‌ها دیوار، بنا، درختکاری و ... انجام شده است، چرا از همان ابتدا و پیش‌از هرگونه اقدامی ازسوی متصرف‌ها توسط اداره‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته و نمی‌گیرد اما پس از آنکه هزینه‌های به‌نسبت سنگینی در این زمین‌ها صورت می‌گیرد و مبدل به محل زندگی و یا کار شماری از هم‌وطنان ما و تبدیل به سرمایه ملی می‌شود، مدتی بعد به فکر تخریب و به‌اصطلاح رفع‌تصرف می‌افتند، درحالی که مدام از جانب این‌گونه دستگاه‌های مسئول ادعا می‌شود که ماموران آن‌ها پیوسته و به‌طور همیشگی با چشمانی بیدار و آمادگی صددرصدی از اراضی ملی حفاظت و حراست می‌کنند! که البته باید به‌دنبال حل مسئله «پیدا کنید پرتقال‌فروش را!» باشیم.
سئوال دیگری که ذهن مردم تلاشگر را سال‌های متمادی به‌خود مشغول کرده، این است که چرا منابع و ثروت‌های خداداد طبیعی به‌شکل اصولی به مردم علاقه‌مند و طبیعت‌دوست چه برای حفاظت و حراست و چه بهره‌برداری‌های علمی، سپرده نشده و نمی‌شود و آیا دستگاه‌های مسئول تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده‌اند؟ و یا اینکه تنها موجبات نارضایتی‌ها و.... را فراهم آورده‌اند؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها