پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ، 47 : 11

کد خبر : 20191

از 0 نفر 0

حرمسرای تتلو و یک تجارت سیاه

حرمسرای تتلو و یک تجارت سیاه

جنجال‌های تتلو در روزهای اخیر زیر ذره‌بین قرارگرفته و ابعاد پنهان از پشت پرده تتلو و دیگر شاخ‌های بحث‌برانگیز اینستاگرام...

جنجال‌های تتلو در روزهای اخیر زیر ذره‌بین قرارگرفته و ابعاد پنهان از پشت پرده تتلو و دیگر شاخ‌های بحث‌برانگیز اینستاگرام مطرح شده است. گفته می‌شود ماجراهای اخیر آرات حسینی نیز بی‌ارتباط با این پشت پرده‌ها نیست. امیر تتلو خواننده جنجالی در ادامه حاشیه‌سازی‌هایش درگیر پرونده‌ای تازه و بسیار جدی شده است. این اتفاق تازه باعث شده که اینستاگرام صفحه او را مسدود کند. عده‌ای از فعالان حقوق بشر نیز به دنبال پیگیری حقوقی عملکرد او هستند. به گزارش فرارو، ماجرا از آنجا آغاز شد که تتلو در ادامه اقدامات عجیب و عموماً غیراخلاقی با فراخوانی اینستاگرامی از دختران نوجوان طرفدار خود برای رابطه جنسی دعوت کرد. برخی از هواداران او نیز این فراخوان را به صورت گسترده‌ای منتشر کردند.
تتلو خواستار جذب دخترهای ۱۵ تا ۲۰ ساله ساکن ترکیه شده بود.
درخواست تتلو برای رابطه با دختران زیر سن قانونی با موجی از انتقادها روبرو شد و فعالان حقوق زنان برای بسته شدن صفحه او به اینستاگرام فشار آوردند. منتقدان تتلو می‌گویند او در ترکیه «حرمسرا» به راه انداخته است. قرار است تتلو به‌زودی آهنگی با عنوان «حرمسرا» منتشر کند.
جنبش ضد تتلو فقط در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان نبود و کاربران ترک نیز به آن پیوستند. یک روزنامه‌نگار مشهور ترک در توییتی از پلیس امنیت ترکیه خواسته است که با این خواننده برخورد کند.
نهایتاً این اتفاق رخ داد و صفحه تتلو از اینستاگرام حذف شد. اینستاگرام می‌گوید با این‌گونه رفتارها برخورد می‌کند. اینستاگرام گفته است راه‌اندازی اکانت دیگر توسط فردی که اکانتش مسدود شده غیرقانونی است و اجازه این کار را نمی‌دهد. به این ترتیب می‌توان گفت تتلو از اینتساگرام اخراج شده است.
بسیار از فعالان مدنی و حقوق بشر در خارج از کشور برای حذف تتلو از اینستاگرام تلاش کردند. از جمله این افراد «هیچکس» خواننده و همسرش بودند. ظاهراً همسر هیچکس از سوی تتلو به صورت آنلاین مورد آزار جنسیتی قرارگرفته بود.
همچنین برخی فعالان مدنی خواستار آن شده‌اند که کمپانی آونگ که به نوعی اسپانسر هنری تتلوست، حمایت خود را از این خواننده قطع کند. البته «آونگ» تاکنونی واکنشی به ماجرای تازه تتلو نشان نداده است.
صفحه تتلو در اینستاگرام حدود ۴.۵ میلیون فالوئر داشت؛ و در روزهای گذشته با داشتن بیش از ۶۴۰ هزار بیننده در یک لایو اینستاگرامی، رکورد تازه‌ای زده بود. این دومین بار است که اکانت او در اینستاگرام مسدود می‌شود. مهرماه ۹۸ نیز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتشار محتوای مستهجن، اکانت او بسته شد اما او اکانت تازه‌ای راه‌اندازی کرد. این ماجرا با واکنش‌ها بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است. در کنار انتقادات از تتلو هواداران او به دفاع از این خواننده پرداخته‌اند. عده‌ای می‌گویند استوری جنجالی تتلو شوخی بوده است. ادعایی که پذیرفتنی نیست. با این حال هواداران تتلو به صفحات منتقدانش هجوم برده و اقدام به فحاشی و توهین می‌کنند. تتلو ۸ بهمن سال گذشته به دلایل مهاجرتی توسط اداره مهاجرت استانبول بازداشت شد، ولی پس از مدت کوتاهی آزاد شد.

تحلیل خبر

در هنگامه‌ای که بشریت قربانیِ اقتصادِ سیاست‌‌زده و سیاستِ اقتصادگرا شده و اخلاق، شرف، معنویت و... در چنگال خودکامگی‌ها و خودخواهی‌ها گرفتار آمده است، خوک‌ها، شغال‌ها و... فرمانروایانِ جنگلِ ساخته و پرداخته‌ای شده‌اند که دیگر شیران در آن جایگاه والا و بالا ندارند و به انزوا کشیده شده‌اند.
پدیده‌های شوم و خوفناکی مانند مرجعیتِ اجتماعی یافتنِ هرزه‌ها، بی‌مقدارها، تهی‌مغزها و.... که از آنان به‌عنوان سِلِبِریتی یاد می‌شود، ریشه در قدرت‌طلبی‌هایی دارد که هیچ‌گونه پایبندی به اصول انسانی نداشته و هدف محوری قدرت‌طلب‌ها جز کسب قدرت با هر هزینه، پیامد و تبعاتی نبوده است.
در آشفته‌بازاری که برای کسب قدرت پای لوده‌هایی که «خودهنرمندخوانده» هستند، به دنیای سیاست باز می‌شود، نباید انتظار هیچ خروجی جز جولاندهی افرادی شد که امروز به ننگ بشریت مبدل شده‌اند.
هنگامی که ذهن جامعه به‌جای اینکه به هنرمندان، اندیشمندان، مخترع‌ها و مکتشف‌ها و... معطوف شود به بیهودگی و پشیزپنداری سوق داده می‌شود، نتیجه‌ای را بیش از وضعیت موجود نباید انتظار داشت!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها