پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ، 32 : 16

کد خبر : 20196

از 0 نفر 0

معاون کل وزارت بهداشت پاسخ داد؛ چرا مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها کم شد؟

معاون کل وزارت بهداشت پاسخ داد؛ چرا مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها  کم شد؟

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به علل کاهش ...

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به علل کاهش مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها و روند نزولی مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشور، درعین‌حال گفت: در کشور هنوز به فاز مهار کرونا نرسیده‌ایم، بلکه همچنان در فاز مدیریت بیماری هستیم و بر همین اساس همچنان به مردم توصیه می‌کنیم که نکات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش مراجعات کرونایی و درعین‌حال روند نزولی مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشور، گفت: باید توجه کرد که علت اصلی این موضوع این است که ما امکاناتمان را ارتقاء دادیم تا بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهیم؛ بنابراین در حال حاضر بیماری کووید-۱۹ را در مراحل اولیه بیماری تشخیص می‌دهیم. درعین‌حال مراقبت‌های لازم را از بیمار انجام می‌دهیم تا حال او بدتر نشود.
وی افزود: درعین‌حال خوشبختانه آگاهی مردم درزمینه ویروس کرونای جدید افزایش‌یافته و درنتیجه با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، میزان ابتلای جدید به بیماری کاهش‌یافته است. بر این اساس با کاهش تعداد ابتلا، نیاز به بستری هم کاهش پیداکرده است. درعین‌حال اکنون موارد جدید ابتلا را در مراحل اولیه تشخیص می‌دهیم و مراقبت‌های لازم را از آنها به عمل می‌آوریم تا بیمارستانی نشوند و درعین‌حال نیازی به بستری در آی‌سی‌یو هم نداشته باشند.
حریرچی تأکید کرد: بنابراین در این فاز اقدام اصلی که باید انجام شود، مراقبت است. اگر فردی متوجه بیماری نشود و مورد شناسایی قرار نگیرد، در مرحله پیشرفته مراجعه می‌کند و در آن زمان نیازمند اقدامات درمانی ویژه است.
معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: از طرفی هم در حال حاضر مهارت پزشکانمان نیز در حوزه اداره بیمارستان‌ها و بیماران افزایش‌یافته است.
حریرچی در ادامه گفت: باوجود تمام این اقدامات، هنوز در کشور به فاز مهار کرونا نرسیده‌ایم، بلکه همچنان در فاز مدیریت بیماری هستیم و بر همین اساس همچنان به مردم توصیه می‌کنیم که نکات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

تحلیل خبر

بی‌اعتنایی و توجه نکردنِ شماری از افراد جامعه به رعایت فاصله اجتماعی و سایر مراقبت‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس موذی کرونا که مورداشاره آقای حریرچی است، ریشه در تناقص‌گویی و بیان سخنانی در این مورد دارد که از زبان مسئولان گوناگون شنیده و یا خوانده می‌شود. بر همین مبنا برخی از افراد به این نتیجه می‌رسند که بدون توجه به این‌گونه سخنان، «خودتصمیم‌گیرنده» و «خودمختار» باشند و بر اساس برداشت‌های شخصی و غیرتخصصیِ خود چگونگی برخورد و مواجهه با این ویروس را برگزینند.
فضای مجازیِ افسارگسیخته نیز در این هنگامه کرونایی بر غبارآلودگی تشخیص اقشاری از جامعه دامن زده و بی‌نظمی و بی‌برنامگی را به وجود آورده است.
به‌یقین می‌توانیم بگوییم که کرونا هم مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر، زیرِ سلطه سیاست‌بازان و سیاسی‌کاران قرارگرفته است با این تفاوت که این بار بازتاب‌های رفتار و عملکرد بازیگران جهان سیاست‌زده، به خودشان نیز بازمی‌گردد و گریبان آنان را خواهد گرفت.
البته در داخل کشورمان به‌اصطلاح جناح‌های سیاسی و دسته‌های حیدری و نعمتی تا حدودی آتش‌بس اختیار کرده‌اند و آن‌گونه که در موارد دیگر معمول بوده است با دُمِ کرونا بازی نکرده‌اند و در این ارتباط می‌توان گفت که جامعه تا حدودی آسوده و بی‌گزند بوده است.
حال باید منتظر بود و دید که طبیعت در واکنش‌های هوشمندانه خود، چگونه پاسخِ کژروی‌های بشر امروز را خواهد داد و چه بلای دیگری را بر سرِ جهانیان نازل خواهد کرد و درس عبرت دیگر آن، چه خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها