پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 12 مرداد 1399 ، 09 : 19

کد خبر : 20283

از 0 نفر 0

بهبود رفتار تهرانی‌ها در عدم رها کردن ماسک و دستکش در معابر

بهبود رفتار تهرانی‌ها در عدم رها کردن ماسک و دستکش در معابر

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از بهبود رفتار مردم تهران در عدم رهاسازی ماسک و دستکش در معابر عمومی خبر داد.+ تحلیل 

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از بهبود رفتار مردم تهران در عدم رهاسازی ماسک و دستکش در معابر عمومی خبر داد.
ناهید خداکرمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت سلامت پاکبانان و تطهیر کنندگان سازمان بهشت زهرا (س) گفت: پس از شیوع کرونا از آن جایی که پاکبانان سازمان پسماند و تطهیر کنندگان سازمان بهشت زهرا (س) بیشترین تماس را با عوامل گسترش کرونا ویروس داشتند، دستورالعمل دقیقی برای آنها تدوین کردیم.
وی با بیان این که در محله‌های اسکان کارگری، پروتکل‌های دقیقی برای عدم گسترش شیوع کرونا تدوین و اجرایی شد، اظهار کرد: خوشبختانه با این که پاکبانان و تطهیر کنندگان در خط مقدم کرونا در شهرداری قرار داشتند؛ اما آمار ابتلای آنها به کرونا در حد صفر است. در حالی که در سازمان پسماند مدیرعامل و ۱۲ نفر از کادر اداری به کرونا ویروس مبتلا شدند و خوشبختانه گزارشی از ابتلای پاکبانان چه در سطح معابر و چه کارگران آرادکوه نداشتیم.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از مردم تهران بابت رعایت بهداشت در پسماند بهداشتی گفت: بررسی‌ها و همچنین گفته‌های پاکبانان نشان می‌دهد که مردم کمتر اقدام به رها کردن ماسک و دستکش در سطل‌های زباله و وسط خیابان می‌کنند و ضمن تشکر از مردم از آنها می‌خواهیم که همچنان ماسک و دستکش‌های استفاده شده خود را در داخل یک کیسه جداگانه در میان زباله‌های عادی قرار دهند.

تحلیل خبر

یکی از گرفتاری‌های ما انسان‌ها، وابستگی و پیوستگی بسیاری از امور زندگی‌مان به یکدیگر است، درحالی که همین امر نیز در زمینه‌هایی به‌عنوان امتیاز زیستن محسوب می‌شود و می‌تواند لذایذ بی‌نظیری را به ما هدیه کند.
بی‌توجهی، بی‌دقتی و یا ناآگاهی برخی نسبت به موضوعات حیاتی، زندگی شمار بالایی از انسان‌ها را تلخ و رنج‌آور می‌کند و مرگ‌آفرین است.
ما انسان‌ها به‌محض مشاهده یک قاتل و جانی، سارق مسلح، زورگیر و .... هم وحشت‌زده می‌شویم و هم تمام تلاش خود را برای رهایی از او به‌کار می‌گیریم و از پلیس و دستگاه‌های امنیتی و قضایی توقع داریم که آنان را به مجازات برسانند و جامعه را از لوث وجودشان پاک کنند؛ اما هنوز آن‌گونه که باید به خطرات ناشی از وجود نادانی و ناآگاهی وقوف نیافته‌ایم و از این بلای عظیم به‌راحتی عبور می‌کنیم و به آن اهمیتی که لازم است نمی‌دهیم.
یکی از هشدارهای کرونا به بشریت در چند ماه اخیر، توجه دادن به خطرات خوفناک نادانی و ناآگاهی بوده است، چراکه به‌روشنی مشاهده کرده‌ایم، جهل می‌تواند دنیای ما را بسیار سیاه‌تر از آن کند که خود ویروس مرموز کرونا می‌کند و کووید 19 تنها با همکاری و همیاری ناآگاهی و بی‌توجهی قادر خواهد بود شیرازه زندگی ما را ازهم بگسلد و مرگ‌آفرینی کند. این ویروس به ما آموخت که باید همگان تلاش کنند و ریشه نادانی و خرافه را برکنند تا بتوانند از تهدیدهای گوناگون آن رهایی
یابند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها